Filthy Postat 1 februari 2012 Postat 1 februari 2012 Tja! Jag tänkte bara ställa en snabb fråga. Har en BOSS GT-10 som jag har kopplat Gitarr -> GT-10 -> Amp (via output och inputs) Men jag läste nu även att man kan koppla multieffektpedaler via send/return till förstärkaren? På vilket sätt blir det någon skillnad? Kan jag använda förstärkarens egna distortion och lägga till effekter med GT-10:an då? Tacksam för svar!
stegrarn Postat 1 februari 2012 Postat 1 februari 2012 Ja, vill du använda stärkarens grundljud och dist och endast ta effekterna från GT10:an så kan du koppla så. Tänk bara på att vissa effekter inte alltid gör sig så bra i effektloop, kompressor, wah-wah och dist t.ex..
CHAE Postat 1 februari 2012 Postat 1 februari 2012 [...] Tänk bara på att vissa effekter inte alltid gör sig så bra i effektloop, kompressor, wah-wah och dist t.ex.. +1 på det. Således gör sig tidsbaserade effekter bäst i loopen 🙂 Vänligen, CHAE
Filthy Postat 1 februari 2012 Trådstartare Postat 1 februari 2012 Tack för svaren! Finns det toppar som är bättre för just det ändamålet? Dvs, med bättre fungerade send/return-jack utan att det blir tonesuck eller dylikt?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.