Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

HallÄ, jag letar efter nÄgot vÀldigt billigt och lÀttarbetat triggnignsprogram, kör mac och protools och hittar typ inget annat Àn drumagog men det kostar ju typ 1500 minst, finns det nÄgot gratis som inte behöver vara sÀrskilt flashigt..?? eller bara billigt!

Annons
Postat

Slate trigger, finns nog för runt 1000:- den billigaste varianten. Klart bÀsta trigg-pluggen som finns just nu

Var pÄ G att rekommendera den dÄ jag sjÀlv precis köpt den igÄr. Men den gick pÄ 1250 typ.

Och iom att trÄdskaparen tyckte att drumagog var dyr sÄ...

Postat

Tack sÄ mycket! ska helt klart kolla upp, triggning Àr och kommer aldrig vara min grej sÄ vill bara ha nÄt ifall man vill överpumpa virveln utan lÀck eller nÄgot annat konstigt. Annars vill jag ha det naturligt!

Postat (redigerat)

Jag anvÀnder mig aldrig av automatisk triggning, anvÀnder tab to transient i pro tools.

Funkar skitbra.

edit: felstavning

Redigerat av evilrocker
Postat

SÀg att du ska trigga virvelspÄret med en samplad virvel eller tex ez-drummer eller liknande.

Aktivera tab to transient det finns en ikon för det lÄngt upp i pt pÄ vÀnster sida om jag inte minns fel.

Skapa sedan ett midispÄr intill virvelspÄret. Rita en midinot i midispÄret, kopiera midinoten, gruppera sedan

virvelspÄret och midispÄret, stÀll dig pÄ 00.00.00 och tryck tab, dÄ borde markören flyga fram till första virvelslaget,

tryck cmd + v för att klistra in en midinot, tab klistra in nÀsta klistra in nÀsta osv. Sen kan du anvÀnda beat detective

för att analysera velocityn och applicera pÄ midispÄret. Men det fÄr du youtuba.

Postat

Evilrocker du Àr min rÀddare!

Ska genast kolla upp det nÀr jag kommer hem. Nu Àr det ju just enbart virvel jag vill byta och blir ju inte mkt pill alls.

Ska nog kolla upp masseypluggen ocksÄ ifall denna metod inte sÀljer mig, tack alla!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.