Jump to content
Annons

-


blouis

Betyg  

7 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      1
    • 2
      3
    • 3
      0
    • 4
      1
    • 5
      0


Recommended Posts

Annons

Jag är ingen hiphop-kille så ta denna kritik med en nypa salt. 🙂

Killen som börjar sjunga på första versen låter täppt i näsan, kanske bara en ljudteknisk grej men borde kanske ses över. 😕

Dessutom distar sången ganska mycket på ett par ställen.

Prova att panorera ut sången lite speciellt den långsamma skönsången som kommer in då och då (refräng antar jag). Märkte att ni gör det på ett par ställen mer det hade varit coolt att göra det ännu mer kanske.

Beatet är coolt men det låter inte särskilt mkt hiphop över det. Trummorna låter som hämtade ur en rocklåt, men det är ju bara min åsikt. 😆

"Cello"-melodin tycker jag borde få komma fram mer i ljudbilden för den är snygg.

Skön låt, bra jobbat. 🙂

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
äh vaddå, det här e ju hiphop! alla håller på...   😕

Nej.

Det är inte hiphop & hittills är det ingen rappare med respekt som har bytat ett helt beat rakt av. Skulle väl kanske var under Canibus/LL.Cool.J eller Jay-Z/Nas-battles isåfall, men beeflåtar räknas inte & som jag ser det så har du ingen beef med Xzibit. Eller fuckade han upp din ride?

Rappen är jättekonstig, rimmen är helt odugliga & disponeringen är märklig.

Dessutom är ljudkvaliten & mixen helt värdelös...skulle ha jobbat lite mer med hela låten innan du postade detta.

Bland det sämsta som har postats i demoforumet.

"gör ett blodbad"

Jo, tjenare.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Beatet är coolt men det låter inte särskilt mkt hiphop över det. Trummorna låter som hämtade ur en rocklåt, men det är ju bara min åsikt. 😕

"Cello"-melodin tycker jag borde få komma fram mer i ljudbilden för den är snygg.

Skön låt, bra jobbat. 🙂

Mvh / djonas

Du får nog ringa Xzibit med dina klagomål på beatet. Fast han bryr sig nog inte eftersom han låg etta på USA-listan med det.

Här har vi en av anledningarna till att INTE recensera musik man inte har nån koll på...

Link to comment
Dela på andra sajter

...hittills är det ingen rappare med respekt som har bytat ett helt beat rakt av.

jo, men det finns det väl många exempel på? har du t ex inte hört den "i just don't give a f**ck" med eminem, det är ju luniz-beatet rakt av. fast det är ju klart personligt vilka rappare man respekterar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
...hittills är det ingen rappare med respekt som har bytat ett helt beat rakt av.

jo, men det finns det väl många exempel på? har du t ex inte hört den "i just don't give a f**ck" med eminem, det är ju luniz-beatet rakt av. fast det är ju klart personligt vilka rappare man respekterar.

Sorry det har jag missat. Vilken Luniz-låt är det Em har använt?

& jag får nog ta tillbaka lite där, visst har både Mange Schmidt & Profet gjort högst personliga tolkningar av rapklassiker, men dessa har varit bra gjorda.

"Papparazzi" förtjänar ett bättre öde.

Jag förhastade mig nog i det jag sa. Men jag har lyssnat på "det är skam" flera gånger nu & rappen blir bara sämre & sämre.

Det måste vara nån som skojar med oss...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry det har jag missat. Vilken Luniz-låt är det Em har använt?

Det måste vara nån som skojar med oss...

deras hit, "i got 5 on it". fast jag vet inte riktigt vart den versionen kommer ifrån, tror inte att den är med på nån av eminems plattor.

"det e skam" blev paketerad och klar på ungefär en timme, kring halv fyra en lördagnatt efter nån låda öl. så nog var det nån som skojade... men det är ju kul med musik va!

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Sorry det har jag missat. Vilken Luniz-låt är det Em har använt?

Det måste vara nån som skojar med oss...

deras hit, "i got 5 on it". fast jag vet inte riktigt vart den versionen kommer ifrån, tror inte att den är med på nån av eminems plattor.

"det e skam" blev paketerad och klar på ungefär en timme, kring halv fyra en lördagnatt efter nån låda öl. så nog var det nån som skojade... men det är ju kul med musik va!

Ja.

Det var dit jag ville komma komma.

Eminems rap på 5 on it-beatet är ingen Eminemlåt utan en mash-up från ett Red-Alert-mixtape.

Det är jättekul med musik.

Är det samma snubbe som har gjort det här & Gustav Svedung-låten?

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Eminems rap på 5 on it-beatet är ingen Eminemlåt utan en mash-up från ett Red-Alert-mixtape.

Är det samma snubbe som har gjort det här & Gustav Svedung-låten?

kul! jag kommer ihåg att jag tyckte han hade så grym time första gången jag hörde den där eminem-luniz-låten, men det är ju isåfall inte hans förtjänst... 😆

jo det e jag som e samma snubbe. FAS3 e ju alltså mitt kompromisslösa hiphopcrew (svårt med ironi i text men visst e det roligare att avsluta en sån mening utan glad gubbe?).

Cool.

Hoppas nu att den här tråden dör snabbt så du får credits för det du är bra på.

För det är du jävligt bra på.

EDIT; Ok då 😆

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle väl kanske var under Canibus/LL.Cool.J eller Jay-Z/Nas-battles isåfall, men beeflåtar räknas inte & som jag ser det så har du ingen beef med Xzibit. Eller fuckade han upp din ride?

Fattar inte ens vad detta betyder. 😄

Men är böjd att hålla med i övrigt. Det lät inte jättebra precis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...