Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har skapat ett par extra utgångar i Cubase mixer, utöver den vanliga "Stereo Out".

Är det möjligt att skapa egna tangentbordskommandon för dessa, till exempel för "Mute"? (Volum upp och ner vore ju även det underbart via tangentbordet!)

Eller blir jag tvungen att fixa en extern kontroll om jag vill slippa musen?

Annons
ÅkeMackan (oregistrerad)
Postat

Menar du att du har ett par monitorer extra på de extra utgångarna eller?

Det enda jag kommer på skulle väl vara att använda sig av "control room" i cubase, men det kanske du redan gör.

I så fall kan du ju lägga control room på ett tangentkommando så du kommer åt reglarna snabbt, men själva volymen tror jag inte du kan lägga ett snabbkommando till.

Postat (redigerat)

Jo, jag har ett par ut kopplat till monitorerna, ett par ut till hörlursförstärkaren och ett par ut till en stereoanläggning.

Ptja, det blir nog en sån här:

http://www.steinberg...els/cmc_fd.html.

Det känns enklast just nu 🙂

Hejda dig!.. PROVA den där först innan du beställer den.. jag blev helt vansinnig på ett försöka tracka den lilla röda blippen som ska föreställa själva regeln och du behöver ha nästan kirurgisk precision alternativt inte vara så kinkig med nivåer.. träffar du lite snett hoppar regeln ett par db.. och hur kul är det när allt "sitter" i mixen?

När de får relative mode att fungera kommer den bli kunglig att jobba med - nu blir man bara rent av förbannad på att de inte fixat en sån grej från scratch.. "coming in the future" har de sagt på sitt forum.. men som 20+ år Steinberganvändare kan jag kallt hosta fram frasen: "believe it when you see it"..

Redigerat av Lundin
Postat (redigerat)

Det där låter ju inte så kul förstås. Det är iofs inte lika känsligt iom att jag endast kommer använda den till just lyssningen (och inte till mixning), men visst vill man att grejerna ska funka bättre från början!

Redigerat av Gäst

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.