Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har en Mac och tÀnker skaffa Logic Pro 9. Mitt ljudkort Àr ett Mbox 2 som jag har kört med Pro Tools 8 LE pÄ PC innan. Har lÀst att det inte fungerar med Mbox 2 och Lion ihop? MÄste jag skaffa ett annat ljudkort? Vilket rekommenderar ni i sÄna fall som Àr likvÀrdigt med Mbox 2 som jag för övrigt har varit mycket nöjd med? Vad kan man fÄ för ett begagnat Mbox 2?

Annons
Postat

Ok tack! Ska prova drivrutinerna och se om jag kan fĂ„ ihop det, ska bara ta hem Logic Pro frĂ„n App Store först 🙂

Postat

Skulle det vara sÄ illa att du absolut inte fÄr igÄng det och kÀnner för att försöka dig pÄ ett nytt ljudkort, sÄ finns det massor att vÀlja bland.......frÄgan Àr bara vad du behöver/vill kunna göra med det.

Vilket Mbox har du? Pro? Mini?

Postat (redigerat)

Ser ut som det funkar: http://duc.avid.com/...ad.php?t=303774

Jag har varken Pro Tools eller Mbox, sĂ„ det enda jag kan hjĂ€lpa dig med Ă€r att Googla. 😉

Edit: Ok, jag kanske missförstod lite. Du menar att ha bĂ„de Logic och Pro Tools installerat pĂ„ samma burk och kunna köra dem? Hmm....borde kunna funka. Du kan nog inte köra bĂ€gge samtidigt dĂ„ jag antar att ljudkortet Ă€r upptaget med ett program i taget. Är lĂ„ngt ifrĂ„n sĂ€ker dock.

Redigerat av BluesBoy
Postat

Tror jag har fĂ„tt ljudkortet att fungera med Logic nu i alla fall, nu blir det att installera diverse pluggar 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.