whalehorse Postat 10 januari 2012 Postat 10 januari 2012 Tjenare! 🙂 Jag har en enkel fråga för er kunniga här på forumet! Hur ska jag koppla ihop detta för att få så bra ljud som möjligt? (och inte lägga ner allt för mycket pengar på kablarna) ESI JULI@ SM PRO AUDIO NANO PATCH+ KRK RP6 ROKIT G2 Länka gärna kablarna (om det är tillåtet på det här forumet?) 😛 Tack på förhand! //Nybörjarn
Kulturell Figur (oregistrerad) Postat 10 januari 2012 Postat 10 januari 2012 (redigerat) Då köper du Cordial kvalitetskabel och Neutrik kontakter från Thomann på lösmeter. Sen löder du själv. Då blir det nästan gratis. Redigerat 10 januari 2012 av Kulturell Figur
whalehorse Postat 10 januari 2012 Trådstartare Postat 10 januari 2012 Har tyvärr inte tillgång till lödstation, har du något tips på färdigtillverkade kablar?
KillwithSkill Postat 10 januari 2012 Postat 10 januari 2012 Har tyvärr inte tillgång till lödstation, har du något tips på färdigtillverkade kablar? I princip vad som helst så länge du inte ska hålla på och rodda med grejorna!
hegobald Postat 10 januari 2012 Postat 10 januari 2012 Fast nu uppstod frågan! Vill du ha pris på billig lödkolv och lödtenn eller menar du att du inte "kan" löda kablar själv? Själv har jag alltid lött mina kablar och kontakter själv dom senaste 40 åren och sparat massor med pengar! 🙂 Det det har alltid blivit som jag velat både i längd och kvalitet.. (en lödkolv som funkar hittar du på Claes Ohlson eller mekonomen för under hundringen och och då får du med lödtenn också) 🙂
Kulturell Figur (oregistrerad) Postat 10 januari 2012 Postat 10 januari 2012 (redigerat) Fast nu uppstod frågan! Vill du ha pris på billig lödkolv och lödtenn eller menar du att du inte "kan" löda kablar själv? Själv har jag alltid lött mina kablar och kontakter själv dom senaste 40 åren och sparat massor med pengar! 🙂 Det det har alltid blivit som jag velat både i längd och kvalitet.. (en lödkolv som funkar hittar du på Claes Ohlson eller mekonomen för under hundringen och och då får du med lödtenn också) 🙂 Cordial CMK 222 köper man för 6:-/m hos Thomann. Neutrik NC3 köper man för 25-30 kr beroende på kön. Jag löder allt i signalväg själv sen flera år tillbaka. 🙂 Redigerat 10 januari 2012 av Kulturell Figur
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.