Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Försöker dela en stereofil genom att "bouncea" ner den i wav-format och välja filtypen "split". Ska sedan importera den i projektet igen, den vänstra kanalen då för att "bouncea" denna och få monokanalen i center. Går detta? När jag lyssnar på de två filerna som blir av "splitläget" så är båda i stereo i alla fall.

Saken är den att jag ska delta i ett AC/DC-tributeband till sommaren och jag ska vara Malcolm. Vore trevligt att få låtarna med endast hans gitarr.

Redigerat av Bierball
Annons
Postat (redigerat)

Trodde för ett ögonblick att problemet var löst, men nu får jag två stereofiler i alla fall. Vad gör man för att dela mixen i separata filer, en för vänster och en för höger?

Redigerat av Bierball
Postat

Du skulle kunna pan:a stereo out till vänster fullt, och bounca den som mono. Då bör den hamna i mitten, fast endast vänsterkanalen. Jag tror det går iaf 😄 Det finns nog lättare sätt däremot.

Postat
  On 2012-01-09 at 19:56 sa Shimmen:

Du skulle kunna pan:a stereo out till vänster fullt, och bounca den som mono. Då bör den hamna i mitten, fast endast vänsterkanalen. Jag tror det går iaf 😄 Det finns nog lättare sätt däremot.

Förvisso, men då blir det inte center mono. Hela mixen hamnar till vänster och jag vill ha det i mitten.

Postat

Men jag tror det blir det! Om du väljer att exportera det i mono, i bounce rutan. Alltså klicka inte på monoknappen i stereo out.

Postat
  On 2012-01-09 at 20:29 sa Shimmen:

Men jag tror det blir det! Om du väljer att exportera det i mono, i bounce rutan. Alltså klicka inte på monoknappen i stereo out.

Exportera i mono? Det går ju inte, finns inget sånt alternativ i bounce-rutan. Bara "Split" och "Interleaved".

Postat

Hm.. 🤪 haha, jag har för mig att det fanns en sådan ruta i alla fall. Mitt logic är trasigt nu så kan inte kolla efter

Postat
  Citat
Exportera i mono? Det går ju inte, finns inget sånt alternativ i bounce-rutan. Bara "Split" och "Interleaved".

Ändra Output 1-2 till Mono istället för stereo.

M.a.o Klicka på ringarna under kanalen så att det bara är en ring istället för två.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.