Jump to content
Annons

johndear - swallows


johndear

Betyg  

10 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      1
    • 4
      6
    • 5
      2


Recommended Posts

Titel: swallows

Artist: johndear

Genre: singersongwriter/alt. country/indie

Längd: 4.05

Kompositör: Emil Björklund

Producent: Emil Björklund

År: 2003

Format: Mp3, 128 kbit/s, kodat med Lame.

Storlek: 3,75 mb.

Status: Färdig demo

Låtlänk: http://www.bostream.nu/johndear/mp3/johnde...%20swallows.mp3

Tjingeling, kittykats. Här är en låt till. Spana in http://www.johndear.tk för mer info om projektet, glöm inte att alla måste skriva i gästboken. Pass & kräm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
maxmaxmax (oregistrerad)

jättebra röst och snygga melodier. Cleana trummor och snygga körer.

02:35 var fint. Lite annorlunda ackord.

nästan lite för slipat. eller så är det jag som är avis. undrar hur det skulle låta om ni sjöng på brittiska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack som fan för alla snälla kommentarer, även om de elaka kommentarerna givetvis är lika välkomna, vill ju veta vad man ska göra bättre också... 🙂

Just den här låten var tanken att den skulle låta väldigt "clean" och poppig, men jag känner ändå att det kan vara något som saknas... riktiga livetrummor kanske...

/e

Link to comment
Dela på andra sajter

VacUm: Frågan är ju vad man vill uppnå: Om någon tycker att det känns som att man hört låten förut, är det för att den är ooriginell/plagierad eller helt enkelt en bra melodi som sätter sig... 🙂

Personligen hoppas jag ju på alternativ nr 2, hehe...

/e

Link to comment
Dela på andra sajter

VacUm: Frågan är ju vad man vill uppnå: Om någon tycker att det känns som att man hört låten förut, är det för att den är ooriginell/plagierad eller helt enkelt en bra melodi som sätter sig... 😕

Personligen hoppas jag ju på alternativ nr 2, hehe...

/e

Nu KAN det va så pinsamt att jag lyssnat på den här i tråden innan för det är liksom hela låten jag hört innan. Menar absolut inte att du snott nåt utan fick för mig att jag hört just den inspelningen innan nånstans.

Link to comment
Dela på andra sajter

MusicGene: Hehe, har faktiskt fått spridda garv när jag presenterat låttiteln på diverse gig. Har till och med skämtat om det själv någon gång (OBS, det var inget jag tänkte på när jag skrev låten!) men fått ta tillbaka det p.g.a. strykhot om buskisnivå från mina vänner efter gigen. Man får visst inte vara rolig när man har tagit på sig ledsen-kille-med-gitarr-dräkten. 😄

VacUm: Hehe, lugnt, jag känner mig inte påhoppad, bara smickrad! 😆

/e

PS. Vill tipsa om förra låten jag postade... tycker nog personligen att den är intressantare än denna, men fick inte lika mycket respons på den... här finns den i alla fall: https://www.studio.se/index.php?showtopic=9012

Redigerat av johndear
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...