Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

TjÀna

Har fÄtt problem med min mick/ljudkort. (Studio projects B1 och Focusrite Saffire Pro 14)

1. Jag mÄste dra pÄ alldeles mycket gain för att micken ska fÄ lagom hög signal.

2. Det kommer vÄgor av brus i micken. (Se ljudklippet)

Vet nÄgon nÄt?

BrusvÄg.mp3

Annons
Postat

Jag tÀnker pÄ nÄgra saker.

Vad har du inkopplat pÄ samma ström matning? det brukar kunna störa.

Har du provar mickarna nÄgon annan stans sÄ att du Àr sÀker pÄ att det inte Àr micken, eller med nÄgon annan mick?

Samma med ljudkortet?

Har du kommit Ät knapp pÄ ljudkortet sÄ att signalen inte gÄr genom mickförstÀrkaren utan istÀllet blir som ett instrument. (brukar vara det vanligaste för mig, men kan ta lÄng tid i desperation att komma fram till)

Postat

Kortet fÄr ström genom firewire i datorn.

BÄde xlr och line-ingpÄng har lÄg insignal-.

Nej, inget knappfel.

Postat

Har du provat med en annan mikförstÀrkare?

Vanliga fel Àr smuts pÄ membranen och att en kondensator behöver bytas pÄ steget i miken.

Eftersom den kostar sÄ lite kommer du antagligen fÄ betala mer fÄr att fÄ membranet rengjort eller annan service, sÄ kolla ordentligt att samma problem uppstÄr med andra mikförstÀrkare.

Har du garanti pÄ den sÄ gÄ den vÀgen annars.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.