Germer Postat 4 januari 2012 Postat 4 januari 2012 TjÀna Har fÄtt problem med min mick/ljudkort. (Studio projects B1 och Focusrite Saffire Pro 14) 1. Jag mÄste dra pÄ alldeles mycket gain för att micken ska fÄ lagom hög signal. 2. Det kommer vÄgor av brus i micken. (Se ljudklippet) Vet nÄgon nÄt? BrusvÄg.mp3
mrpimmy Postat 4 januari 2012 Postat 4 januari 2012 Jag tÀnker pÄ nÄgra saker. Vad har du inkopplat pÄ samma ström matning? det brukar kunna störa. Har du provar mickarna nÄgon annan stans sÄ att du Àr sÀker pÄ att det inte Àr micken, eller med nÄgon annan mick? Samma med ljudkortet? Har du kommit Ät knapp pÄ ljudkortet sÄ att signalen inte gÄr genom mickförstÀrkaren utan istÀllet blir som ett instrument. (brukar vara det vanligaste för mig, men kan ta lÄng tid i desperation att komma fram till)
Germer Postat 4 januari 2012 TrÄdstartare Postat 4 januari 2012 Kortet fÄr ström genom firewire i datorn. BÄde xlr och line-ingpÄng har lÄg insignal-. Nej, inget knappfel.
Cowboy Postat 4 januari 2012 Postat 4 januari 2012 Har du provat med en annan mikförstÀrkare? Vanliga fel Àr smuts pÄ membranen och att en kondensator behöver bytas pÄ steget i miken. Eftersom den kostar sÄ lite kommer du antagligen fÄ betala mer fÄr att fÄ membranet rengjort eller annan service, sÄ kolla ordentligt att samma problem uppstÄr med andra mikförstÀrkare. Har du garanti pÄ den sÄ gÄ den vÀgen annars.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.