Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

HallÄ! BestÀmde mig för att under en strikt budjet skaffa ett midi keyboard, Ànda kravet var att det skulle funka att köra in i ipaden, och enligt jam.se sÄ ska detta gÄ med detta bordet.

Men ! Det gÄr inte. Eller ja inte Àn, det stÄr Àven att man behöver ett 9v strömadapter och apple camera connecting kit. Vilket jag har, men jag fÄr ÀndÄ upp meddelandet pÄ ipaden att usb enheten krÀver för mycket ström,

vad gör jag för fel?

PÄ baksidan pÄ keyboarden sÄ finns dÀr en usb och en midi out, efter som dÀr bara följde med usb kabel sÄ har jag bara testat det. Min tanke var att genom usb sÄ kanske den automatiskt drar ström och att jag kanske mÄste fixa en midi->usb kabel? Om det nu finns nÄgot sÄdant?

Annons
BurninSven (oregistrerad)
Postat

Ibland stÄr det att det inte funkar men gör det ÀndÄ men det har du vÀl kollat i ditt program. Det kanske behövs en usb hub men egen strömförsörjning det kan hjÀlpa ibland. För midi signalen sÄ mÄste du ha nÄn midi in ingÄng via nÄn adapter eller nÄt tror jag.

Hoppas det löser sig

Postat

Tja, jag har testat i programmen, funkar ej 🙁 keyboardet lyser upp ochbhar ström pga nĂ€tagget iallfall, förstĂ„r,inte varför den ska envisas med att sluka frĂ„n usb sladden med,

Har lÀst att folk har liknande problem med usb hÄrdiskar, Àven om dom Àr sjÀlvförsörjande med ström "frÄn nÀtadapter" sÄ stÄr det att den krÀver för mycket ström pÄ datorn/iPad, hittar dock ingen lösning pÄ detta,

KĂ€nner inte för att anv en sjĂ€lvförsörjande usb hur med och fĂ„ Ă€nnumera sladdar 🙁

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.