Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag är ganska grön när det kommer till att bygga ihop PA-system och dyl. Så ni får ha förståelse med det.

Det är så att jag vill line;a sång och gitarr i olika kanaler från två st personer direkt in i mixerbordet. Alltså två kanaler sång och två kanaler gitarr. Dessa två personer skall sedan få var sin aktiv högtalare som medhörning.

Min fråga är då. Hur kopplar man ihop detta så jag får de ljud som kommer in i mixerbordet tillbaka till respektive aktiv högtalare?

Hur delar jag upp det så rätt person får sitt ljud (Gitarr och sång) till sin medhörning?

Tacksam för all hjälp.

Mvh

//David

Annons
Postat

Du behöver en mixer med så många tappningar (aux send brukar det kallas) som du behöver ha separat medhörning till.

I det aktuella fallet behöver du alltså 2st tappningar eftersom det är två personer som ska ha separat medhörning. Från mixerns aux send-utgångar kopplar du till de aktva monitorerna och du reglerar hur mycket av varje ljudkälla som ska till de olika utgångarna, på rattarna för Aux send på mixern.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.