DrivKraft Postat 27 november 2011 Postat 27 november 2011 Afton, Hittade en gammal kär vän på internätet. En gratis variant av Yamaha CS-01. Så åt forumet komponerade jag lite snabbt en godnattvisa. Det låter så i mina öron iallafall. 🙂 http://soundcloud.co...ft-it-si-bit-si Fridens
Jonnie Postat 28 november 2011 Postat 28 november 2011 Jadu, vad ska man säga ... Trevligt initiativ. Internet blev lite några triljondelar tyngre 🙂 Men inte mina ögonlock 🙁
DrivKraft Postat 28 november 2011 Trådstartare Postat 28 november 2011 Blade Runner sussar sött 🙂 En av favoritfilmerna. Tänkte inte en tanke på den dock. Fast iofs, sådana tunga avtryck i historian färgar väl av sig på en del av det man gör. Hua mej, seg morgon, svårt med orden. Tack för att ni lyssnade. 🙂
Bodhi Postat 28 november 2011 Postat 28 november 2011 En av mina topp tio. They don't make 'em like they used to... Kom att tänka på den här Vangelis – Memories Of Green när jag lyssnade. Inte alls samma, fick bara en vibb 🙂
DrivKraft Postat 28 november 2011 Trådstartare Postat 28 november 2011 Kul att du fick en sådan vibb. 🙂 Fantastisk film, fantastisk musik. Jag ska fortsätta med CS-01 när jag kommer hem sen. Att så små saker kan frambringa sådan glädje. Känns nästan högtidligt just nu.
Bodhi Postat 28 november 2011 Postat 28 november 2011 (redigerat) Får ta och kolla in CS-01:an. Jag skaffade nyligen en Arturia Analog Factory, där CS-80 ingår. Har knappt hunnit använda den, men har på känn att det kommer att bli en Vangelis-inspirerad helg nån gång framöver. Redigerat 28 november 2011 av Bodhi
DrivKraft Postat 28 november 2011 Trådstartare Postat 28 november 2011 CS-01 är ju en "leksak" i jämnförelse med den mäktiga CS-80. Arturia Analog Factory, din lilla gottegris. Vad är det? 3500 ljud från alla deras produkter? 🙂 Säkerligen ska du hitta både ett och annat ljud för evangeliska storverk där. Nu drömmer vi vidare...
Bodhi Postat 28 november 2011 Postat 28 november 2011 Leksaksljud kan vara kul 🙂 Ja, Analog Factory är jag väldigt glad för, klaviaturet är faktiskt det bästa jag testat i den prisklassen. Köpte Laboratory-versionen, den med 49 tangenter. Tycker Arturia har fått till hela konceptet riktigt bra, man får alla deras syntar med 3500 presets och de allra viktigaste kontrollerna för respektive synt. Vill man sedan gå djupare och redigera i någon av syntarna, så kan man köpa den separat och kommer då åt den via Analog Factory. Själva MIDI-klaviaturet är helt i plåt med träsidor, bara det är värt de 3200:- som Laboratory kostar. Kan varmt rekommenderas.
DrivKraft Postat 28 november 2011 Trådstartare Postat 28 november 2011 Låter ju helt klart som en fantastisk produkt. Någon gång kanske. 🙂 Just nu har jag varken tid eller pengar till fler prylar. Leksaksljud skall man absolut inte rata. I rätt sammanhang kan det vara otroligt stämningsfullt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.