Jump to content
Annons

I/O input namn har ändrats, does it matter?


littlemess

Recommended Posts

Tjena.

Jag hade först Protools 9.0, och inputen som man valde mellan för att spela in var In 1 och In 2.

Sedan uppdaterade jag till Protools 10, och då plötsligt var inputnamnen Analog Input 1 och Analog Input 2. Är det någon skillnad? Jag stör mig egentligen på det, men om det inte gör något ont så spelar det ingen roll.

Jag tycker bättre om Protools 9, så jag installerade om det igen, men Analog Input står fortfarande istället för In 1 osv... tyvärr. Men som sagt, spelar det någon roll, är det ngn skillnad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hur döper man om dem då? xD

Alltså, ni ska inte lyssna på mig tror jag. Jag har inga större erfarenheter från Protools, men jag trivdes helt enkelt bättre med tian. Fast det som har mest betydelse är hur man sparar dem. I Protools 9, så sparas de automatiskt till ptf fil (eller ngt sådant), som 9:an och de förra versionerna sparas i.

När man sparar i 10an, så sparas det i ett nytt filnamn, och det är inte jag så förtjust i eftersom jag vill att andra, som har en äldre version, ska kunna öppna projekten också.

Visserligen kan jag alltid spara via Save copy in, men det blir väldigt bökigt då. Så jag installerade nian igen, så jag kan spara vanligt.

Om det skulle vara lika lätt som med word, att man bara väljer att spara den i äldre format, vore det lätt. Men så enkelt är det inte med tian ^^ Så det är inget större, det är bara en personlig sak att jag föredrar att kunna spara i format som alla kan öppna. (:

Sen störde jag mig lite på att den blåa pilen i timeline är större, och att om man markerar en del och spelar upp den, så försvinner den direkt igen. Så man kan inte markera, spela upp och sen ha kvar markeringen, utan då måste man göra om den. Just det här går säkert att ändra på datorn, men det vet jag inte hur man gör ^^ Så, ja. Det var ingen viktig grej om man säger så. (:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...