Jump to content
Annons

Vad vill man läsa om på en studioblogg?


amatören

Recommended Posts

Jag har nyligen startat en blogg, musikstudiofeber.se , och skulle vara glad över lite förslag. Har fått mycket inspiration från det här fantastiska forumet.

Bloggen har som synes en ganska bred sfär, och är inte smalt inriktad på vare sig mp3 eller musikrecensioner, inte heller på att rapportera nya produkter. Rör sig nog mer runt processen att skapa musik.

Intressegrupp är väl främst såna som liksom jag har en digital musikstudio, t.ex. hemma, och mest spelar och skriver själv. Allt från amatörer till semi-proffs kanske.

Det finns ju likheter mellan ett forum och en blogg, men också ganska stor skillnader, främst längden på texterna. Vad läser man och vad läser man inte i ett längre blogginlägg?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tycker det skulle vara schysst att läsa om hur du gjorde för att få till något schysst ljud du blev särskilt nöjd med eller hur du löste ett problem du stött på under processen med något du jobbar med.

Små tips man kan få användning av själv helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket för tipsen!

man läser ingenting för man varken bloggar eller ägnar tid åt bloggar har bara ett liv...

tänk om hela världen satt och bloggade till slut hur skulle det se ut, eller är det så redan???

bloggar nej tack det räcker så bra med några forum där fler kommer till tals...

😉

En blogg som är ett forum är bäst. Välkommen att kommentera på min blogg! Jag lovar att inte bli arg. 😉

Varför inte öppna bloggen för gästbloggare? Så kan andra som spenderar dagarna i studion göra inflikanden! Skulle kunna vara en idé för att sprida intresset kanske?

Bra idé! Men hur bjuder man in gästbloggare?
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...