Jump to content
Annons

Hjälp mig identifiera gitarren!


phantasia

Recommended Posts

Hej... köpte den här på blocket för ett tag sedan, via post, för 6750 kr. Kom fram till jag inte behöver den så tänkte sälja den vidare.

Såg dock inte något modellnamn på den. När jag letar på Internet står det att Ibanez inte skrev ut serienumret innan 1975 (denna ska tydligen vara från 1974), gäller det även modellnamnet?

Jag tycker gitarren ser schyst ut och låter bra men har ingen erfarenhet av elgitarrer så kan inte bedöma om den är äkta. Finns det ens såna här kopior? Någon som kan hjälpa mig?

Många bilder: http://www.speedysha...83/gitarren.rar

Bara 4 bilder: http://www.2shared.c...folder__3_.html

Tack så mycket!

// Emil

Redigerat av phantasia
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är en kopia av en "Gibson ES" gjord utav Ibanez, kan inte säkert svara på när den är gjord men inte det är inte omöjligt att den är från 1974, en så kallad "Ibanez Lawsuit". Läs mer här.

Edit, jag stavar som en kråka.

Redigerat av Kiefz
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag tror inte 5000 kr är en tokigt pris. Jämför med liknade "kopior" av andra tillverkare så som Epiphone. Det är ju svårt att riktigt veta eftersom det inte är en helt vanlig gitarr. Ibanez gamla kopior ska hålla en hyfsat hög kvalité men som med alla tillverkare så kan den variera. Du får nog gå lite på känsla. Bedöm efter skick och hur väl du tycker den spelar.

Själv hade jag nog lagt ut den för lite mer med tanke på att att den förra säljaren gjorde det. Jag menar man kan ju inte sikta på att gå med förlust om det inte är väldigt bråttom att bli av med den. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...