Jump to content
Annons

Cheerleading mixar!


MrNy

Recommended Posts

Hej! Är det någon här som har någon erfarenhet av cheerleading mixar och skulle kunna dela med sig av ideer och tips.

Jag håller på att hjälpa ett lag med en mix men får inte till det riktigt som jag vill.

Jag jobbar o logic, Borde jag köra i något annat program?

Någon som har något smidigt sätt att jobba på?

Tack på förhnad!

/MRNY!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Logic funkar väl alldeles utmärkt, jobba med det program du är bekväm i. Att mixa låtarna är väl bara att se till att dom passar ihop med en liten överlappning. F.ö. lite svårt att veta hur du menar med "att du inte får till det"... Är det problem att importera filerna? För lite bas? Brist på musikaliska idéer? För långa låtar?

Precisera gärna frågan lite mer, så är det större chans att få hjälp.

Mvh

Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag vet! men det är helheten jag inte tycker blir riktigt smidigt med.

Jag känner till logic hyffsat bra och jobbar både snabbt samt smidigt där (förhållandevis) Men när man jobbar med tempo blir det lite fel då Logic inte är sådär jättebra med tempo tycker jag. Det är bara ibland den kan hitta en låts bpm, timestretchar du så kan du inte ändra tempo på låten senare om du vill höja den ett par bpm. Visst kan du men då gör du en förändring på den nya versionen och det låter bara sämmre och sämmre...

Link to comment
Dela på andra sajter

I Logic 9 kan du använda Flextime istället för timestretch och då följer tempot med om du vill ändra under resans gång.

Men jobbar du med mycket loopar i olika tempon och tycker att Logic är för meckigt att jobba med kanske du borde prova Ableton Live och se om det passar ditt arbetsflöde bättre.

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...