Jump to content
Annons

Vad tycks om våran nya musikvideo?


Skinner

Recommended Posts

Hejsan! Skinner här från Knowing Is Not Knowledge.

Har precis blivit klara med allt jobb och slit med vår nya skiva!

Började med denna skiva 6 mars i år och börjar nu blir klara.

Därför släpper vi singeln "If I Could Speak" från albumet "Turn, Turn, Stop!"

Har även spelat in en musikvideo till den. Ge en liten kommentar vad ni tycker om allt? (även om kanske inte musikstilen faller alla i smaken)

Kolla i 1080 =)

http://www.youtube.com/watch?v=jqi6zjGFGAk

// Skinner från Knowing .Ink

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

På det hela taget svinbra. Oklanderlig produktion, tillika individuella insatser.

Dock ingenting som tokfastnar hos mig, men det måste det ju inte vara. Kanske för att jag upplever det slickt. Smaken är ju som bekant delad. Gruffsångaren är duktig. Vem är du i gänget?

Lycka till med skivsläpp!

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker allt håller god kvalité. Visst, det är väll inget nytt, men det måste det inte alltid vara.

Bra jobbat och lycka till med albumsläppet.

MVH

Anders

Tack vi får hoppas de blir bra =) återkommer så fort de är uppe på itunes och spotify

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg produktion. Jag är allätare (inte precis som en av karaktärerna), så även om jag inte lyssnar på denna sorts musik så mycket så ger det ett bra intryck på mig. Det kanske tom är bra att jag inte är sönderlyssnad på denna musiktyp, ...så jag tycker det känns nytt.

Det musikaliska riffet i början på låten borde kommit fram mer genom manglet, men det är en smaksak. Jag lyssnar dessutom genom rätt dåliga högtalare, så det kanske är helt ok.

För att verka så angelägen att få fram sitt budskap är det synd att jag inte hör sångtexten. Men det är väl ofta sången är svår att höra i denna typ av musik. Synd dock att man inte kan bröla med då man inte vet VAD man ska bröla. ...Kanske högtalarna här också.

Breaket är snyggt med lite lugnare takter. Förde tankarna till TOOL.

Precis som sagts (utan att jag läste det i förväg) så var videon mycket snygg MEN inzoomningen vid magtrakten där musikanterna hoppar bredbent ger ett amatörmässigt intryck och pajjar intrycket lite. Det blir lite av en komisk effekt för mig, och andra verkar som sagt fått snarlikt intryck av dessa hopp. Kalkonvarning.

Även zombien (?) rör sig lite fånigt när han går i korridoren. Zombies kanske ska röra sig så här, men om man vill få något övernaturligt i stegen kan man kanske som i filmen The Ring filma baklänges.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg produktion. Jag är allätare (inte precis som en av karaktärerna), så även om jag inte lyssnar på denna sorts musik så mycket så ger det ett bra intryck på mig. Det kanske tom är bra att jag inte är sönderlyssnad på denna musiktyp, ...så jag tycker det känns nytt.

Det musikaliska riffet i början på låten borde kommit fram mer genom manglet, men det är en smaksak. Jag lyssnar dessutom genom rätt dåliga högtalare, så det kanske är helt ok.

För att verka så angelägen att få fram sitt budskap är det synd att jag inte hör sångtexten. Men det är väl ofta sången är svår att höra i denna typ av musik. Synd dock att man inte kan bröla med då man inte vet VAD man ska bröla. ...Kanske högtalarna här också.

Breaket är snyggt med lite lugnare takter. Förde tankarna till TOOL.

Precis som sagts (utan att jag läste det i förväg) så var videon mycket snygg MEN inzoomningen vid magtrakten där musikanterna hoppar bredbent ger ett amatörmässigt intryck och pajjar intrycket lite. Det blir lite av en komisk effekt för mig, och andra verkar som sagt fått snarlikt intryck av dessa hopp. Kalkonvarning.

Även zombien (?) rör sig lite fånigt när han går i korridoren. Zombies kanske ska röra sig så här, men om man vill få något övernaturligt i stegen kan man kanske som i filmen The Ring filma baklänges.

Tack tack och tusen tack för kommentarerna! kul att höra allas kommentarer. Detta är vår första musikvideo som är gjord. fixat allt själva så vi är oerhört nöjda över vad vi fick fram. vi kommer ta till oss allt som skrivits. Kommer komma upp texter så fort allt är ner skrivit exakt som de är just nu ! .

// Thanks! Skinner

Link to comment
Dela på andra sajter

He, he det bredbenta gunget kan bli en youtubeklassiker. Måste hålla med om att det dödar seriositeten lite, men ni kanske inte tar er själva på så stort allvar, vilket jag tycker är en bra grej i sådana fall.

Låten är inte direkt nyskapande och det hela känns ganska typiskt för genren. Men produktionen är rent ut sagt skitbra och rösten är grym! Sånt här kanske dock ska bedömas av de som vanligen lyssnar på hardcore/dödsmetall?

Det är coolt att ni gjort allt själva. Tummen upp till er.

Link to comment
Dela på andra sajter

He, he det bredbenta gunget kan bli en youtubeklassiker. Måste hålla med om att det dödar seriositeten lite, men ni kanske inte tar er själva på så stort allvar, vilket jag tycker är en bra grej i sådana fall.

Låten är inte direkt nyskapande och det hela känns ganska typiskt för genren. Men produktionen är rent ut sagt skitbra och rösten är grym! Sånt här kanske dock ska bedömas av de som vanligen lyssnar på hardcore/dödsmetall?

Det är coolt att ni gjort allt själva. Tummen upp till er.

Hör till en genre som kallas "Crabcore" det är där de " konstiga " gunget kommer ifrån =) har inte tänkt på att de ser konstigt ut förrän nu när jag tänker tillbaka när jag såg de första gången. tyckte de så jätte konstigt ut då. men nu när man i några år bara lyssnat på sådan band som kör sådan stil är de inte så konstigt längre 😉 Vi ändrar en norm, hehe tillslut så står hela världen i en "krabbar". när men skämt och sido tack för responsen // SKINNER

Link to comment
Dela på andra sajter

Hör till en genre som kallas "Crabcore" det är där de " konstiga " gunget kommer ifrån =) har inte tänkt på att de ser konstigt ut förrän nu när jag tänker tillbaka när jag såg de första gången. tyckte de så jätte konstigt ut då. men nu när man i några år bara lyssnat på sådan band som kör sådan stil är de inte så konstigt längre 😉 Vi ändrar en norm, hehe tillslut så står hela världen i en "krabbar". när men skämt och sido tack för responsen // SKINNER

Aha. Det motsvarar headbanging. Metallicas basist kör ngn crabwalk. Men han ser cool ut när han gör det. Man kanske ska ha en del muskler för att det ska funka visuellt. Sumobrottare ser ju coolare ut ju större de är när dom "crabbar". Knatte-sumos gör det inte.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Tittade på videon igen. Tycker sångaren har en grym stil. Känns jävligt äkta. Introt när han kommer in med growlet där är epic.

Det är just det där: Det som ÄR coolt, äkta, snyggt osv hakar man inte upp sig på. Det är tom svårt att märka det det. Det smälter ihop till en bra helhet.

Videon ÄR kanonbra. Produktionen likaså. Äktheten hos sångaren är grym. ...Och så var det det där med krabborna anfaller. Det drar ner.

EDIT: I Idol för ett par år sedan kom "Skrik-Eric" in hoppandes bredbent. Juryn förfasade sig över hans rodeo-stil. Men jag antar att det inte är därifrån ni fick idén.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är just det där: Det som ÄR coolt, äkta, snyggt osv hakar man inte upp sig på. Det är tom svårt att märka det det. Det smälter ihop till en bra helhet.

Videon ÄR kanonbra. Produktionen likaså. Äktheten hos sångaren är grym. ...Och så var det det där med krabborna anfaller. Det drar ner.

Krabborna tar över världen har ni inte hört de 😉 då är de oss krabborna skonar så ni vet 😉 haha

Era kommentarer får verkligen en att glömma allt slit med videon och bara njuta av de färdiga resultatet

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill inte vara neggo egentligen när ni varit så jäkla duktiga (varför hänger man jämt upp sig på det som är sämre??), men trummisen kanske skulle uppvisa lite mer energi i anslagen. I början av videon ser det ut som att han sitter och lallar mest.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...