Jump to content
Annons

Grafikkort med flera monitor utgångar


magnus83

Recommended Posts

Annons

Jag kan nog dynga i tre monitorer i mitt om jag vill (dock ej säker). Mitt grafikkort har 1 HDMI, 1 DVI och en "Displayport". Har just nu 2st skärmar, den ena i HDMI och den andra i DVI. Mitt grafikkort heter "Gigabyte Radeon HD5770SL 1GB" (passiv kylning så det är knäpptyst). Nån som vet om jag kan skicka in en skärm i "displayporten" också?

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt fel !

ATi har ett system som kallas EYE FINITY

på dom flesta av sina grafikkort.

Från runt 1000kr och uppåt

3 monitorer med fullsize= 3x1920x1080 inga problem.

kolla på youtube

Kör själv med 3st 24"

3 stycken skärmar fungerar då som 1 gigantisk skärm.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Jag har nu tre skärmar igång samtidigt (en sån eye-finity-grej). Efter lite googlande kom jag fram till att jag behövde en _aktiv_ DisplayPort-till-DVI adapter. Beställde hem en sådan och vips så var det tre skärmar igång här i mitt lilla rum. Har nu två skärmar ovanför mitt skrivbord ("mixplats") och en skärm ovanför mitt midikeyboard ("komponeringsplats") Bra grejor!

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Yep tex ett sapphire 1gb gddr5 radeon hd 5750 ska väl funka, är ju inte det senaste heller så det ska ju inte bli dyrt. Kanske finns beggat oxå om du letar. Det har dual dvi, hdmi och displayport. Kräver en aktiv adapter för displayport.

Redigerat av BurninSven
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...