Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Låt os säga att man har allt det där redan o då syftar jag på all annan info man kan läsa här från kunniga forums medlemmar.

Antag att man har ett stall artister, label är välpromotad, artisternas spelningar trillar in allt rullar över förväntan bra helt enkelt. Alla jobbar på sitt nästa album eller ep, och labeln(netlabeln) tycker det är dags att

gå kommerciellt alltså beatport, junodownload, itunes music, o många andra plattformar.

Distrubutör finnes, kontrakt med artisterna finnes, men vad behöver jag egentligen starta för att de ska va så billigt som möjligt, och man ska kunna ha ett bankkonto länkat till (vad det nu är man ska registrera).

Vad krävs som sista steg innan man börjar sälja sin musik, via nedladdningsplattformar.

Enskild firma, Hobbyverksamhet, behövs de reggas?? Ingen som vet för jag har brottom, och forum och google, ger så många olika svar.

Kan någon ge mig lite klarar syn på detta, så man förstår, o inte utelämna nånting, vad krävs för att med minsta möjliga utgift samt arbete. får ett bolag registrerat för att distrubutören behöver ett företagsnummer samt bankkonto för insättning av ev vinst av försäljning via nätet.

Väldigt tacksam om nån kan hjälpa mej....med kort fattade steg, samt länkar, hur jag ska göra.

Annons
Postat

Många bokföringsfirmor erbjuder en gratis timme konsultation. Den timmen kan man använda till att prata bolagsformer och ekonomi. Såklart gör de detta för att man sedan ska använda deras firma för bokföring.

I vilket fall så är det det bästa rådet jag kan ge. Leta på en erfaren bokföringsfirma och prata bolagsstart med dem.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.