Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Försöker komma underfund med alla instÀllningar och justeringar för instrumentljuden. Vilken huvudvÀrk det frambringar!!! Instruktionsmanualen Àr inte heller rolig. Finns det nÄgon som skrivit en egen manual? I stil med "Kontakt 4 för dumskallar"

Eller "Kontakt 4 basic"?

Annons
Postat

NĂ€r jag skaffat Kontakt 2 satt jag i samma sits.

Manualen var smÄtt obegriplig och det var svÄrt att fÄ grepp om de grundlÀggande handvanadena och funktionerna.

Det lossnade nÀr jag köpte en instruktionsvideo. Den kostade nÄgra hundrallappar men var definitivt vÀrd priset.

Betydligt mer pedagogisk Àn manualen, och beskrev basics pÄ ett bra sÀtt.

Sen har jag inte haft nÄgra problem med Kontakts funktioner. Programmet kÀnns logiskt, flexibelt och mycket anvÀndarvÀnligt.

SĂ„ jag kan varmt rekommendera en bra instruktionsvideo.

Postat

NĂ€r jag skaffat Kontakt 2 satt jag i samma sits.

Manualen var smÄtt obegriplig och det var svÄrt att fÄ grepp om de grundlÀggande handvanadena och funktionerna.

Det lossnade nÀr jag köpte en instruktionsvideo. Den kostade nÄgra hundrallappar men var definitivt vÀrd priset.

Betydligt mer pedagogisk Àn manualen, och beskrev basics pÄ ett bra sÀtt.

Sen har jag inte haft nÄgra problem med Kontakts funktioner. Programmet kÀnns logiskt, flexibelt och mycket anvÀndarvÀnligt.

SĂ„ jag kan varmt rekommendera en bra instruktionsvideo.

Ja, bra ide. Det Àr bara det att man vet inte om en instr.-video Àr bra förrÀn man tittat igenom den.

Postat

Ja, bra ide. Det Àr bara det att man vet inte om en instr.-video Àr bra förrÀn man tittat igenom den.

SÄ Àr det naturligtvis.

Videon jag köpte var NI's egen.

Postat

En snabb titt pÄ NI hemsida! Hittar inget! MÄnga smÄ videosnuttar som presenterar vad som finns men för övrigt inget matnyttigt. Var pÄ hemsidan finns den videoinstruktionen?

Postat

Hej pÄ er!

LÄnar trÄden. Jag har under nÄgot Är samlat pÄ mig vÀldigt mÄnga "Quicklaunch" i Kontakt 4. Ska nu byta dator och undrar hur jag fÄr över alla dessa. Har sökt överallt utan att hitta svar.

NÄgon som vet?

Postat

Hej pÄ er!

LÄnar trÄden. Jag har under nÄgot Är samlat pÄ mig vÀldigt mÄnga "Quicklaunch" i Kontakt 4. Ska nu byta dator och undrar hur jag fÄr över alla dessa. Har sökt överallt utan att hitta svar.

NÄgon som vet?

Vad kör du för OS?

Postat

PÄ youtube finns massor av tutorials för Kontakt! Sök bara typ "NI kontakt tutorial" sÄ hittar du sÀkert nÄt som kan hjÀlpa dig.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.