Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

På SVTs hemsida står det att av 3485 inskickade bidrag så är 570 sk webjoker. Dvs amatörbidrag.

De har gjort om webjokertävlingen till att en jury FÖRST väljer ut 32 bidrag som allmänheten kan rösta på under 4 deltävlingar, högst en gång per telefon för att hindra fusk.

Juryn väljer även ut 4 jury-bidrag av dessa 32 som går till finalen på denna "minimelodifestival" i fyra akter (eller fem).

Det blir alltså 4 "folkets" och 4 "jury".

Av dessa väljs en till "proffsens" uttagning på våren.

Då det ibland verkar som om "proffsen" inte skickar sina bästa bidrag till tävlingen, men "amatörer" förmodligen gör det så är frågan om inte hösten faktiskt kan vara musikaliskt intressantare i år.

Annons
Postat

Då det ibland verkar som om "proffsen" inte skickar sina bästa bidrag till tävlingen, men "amatörer" förmodligen gör det så är frågan om inte hösten faktiskt kan vara musikaliskt intressantare i år.

Efter att vid ngt tillfälle lyssnat på lite webbjokrar så tvivlar jag på det!

😆

Postat

Efter att vid ngt tillfälle lyssnat på lite webbjokrar så tvivlar jag på det!

😆

Jag lyssnade på några förra året, och kan hålla med om att det var rätt kasst. Men om det mesta är skit så är sannolikheten liten att man hör nåt bra. Det är på så sätt en förbättring att en jury väljer ut 32 guldkorn man kanske orkar lyssna på.

Dessutom har dom skippat videokravet, vilket gjorde villkorsavståndet större mellan proffs och amatörer. Det är låten som tävlar, inte artisten...enligt Svt. Svt vill även kunna välja egna artister till låtarna.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.