Jump to content
Annons

Guitarrigs 'basavdelning' nåt att satsa på?


staxxon

Recommended Posts

Annons

frågan du ställer är egentligen en fråga som du själv bäst kan besvara.

jag har provat den och min uppfattning är att den mångsidig och ingen lär säga till dig; "per-xerxes, jävligt bra mix, men synd att du förstörde soundet genom att använda guitar-rig" på basen.

tycker du att den känns "sådär" så prova något annat. andras uppfattning gör som tur är inte att den blir rätt för dig, och till sist handlar det om hur du själv rattar ljudet.

Link to comment
Dela på andra sajter

pxm: är inte basist heller och newbie på Cubase, så det är nog därför man känner så. Det bli liksom för mycket att pula och strula med. KÄnns lite lättare att bara sitta med EQ och osv för att få det bra. Får titta in på det senare, kan säkert vara användbart, när man har mer koll på grejor

itzhak: visst är det så, det är ju ens egen mix, och eget tycke. Aja, det är ju bra att folk tycker guitarrigg-bas är användabar. Får återvända till den senare

Det som jag reagerade på vara att ljudet blev väldigt lågt när man lade på GR. Men det är väl bara att dra upp någonstans

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...