Jump to content
Annons

Söker band att spela in!


Booberg

Recommended Posts

Hejsan!

Jag går nu andra terminen på Musik och ljuddesign-programmet och har påbörjat ett projektarbete

där jag ska spela in ett band, en eller flera låtar, samt skriva en rapport och dokumentera allt.

Det jag behöver är ett band, och lokal att spela in i (replokal eller liknande)

Eftersom jag bor i Sundsvall söker jag ett band som finns i närheten.

Genre bör helst INTE va av den hårdare typen (hårdrock, metal)

Dock är jag öppen för övriga genres 🙂

Bör tilläggas är att jag är amatör-ljudteckniker och aldrig spelat in hela band förut!

Har även begränsat med utrustning så någon superproduktion blir det svårt att göra 😛

Så om ni har ett band, eller känner några andra band så skriv gärna!

Tack!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag går samma linje, bor också i Sundsvall. Svårt att komma på band som inte spelar hårdrock eller metal fast jag kanske har mitt på det torra.

Men det verkar ju vara mycket annat som t ex spelar på Pipeline, typ "mysmusik" eller nåt (bara en uppfattning jag fått). Kanske går att hitta nåt genom den vägen, kolla vilka som uppträder osv.

Annars kanske Studiefrämjandet har nåt gäng som lirar nåt lämpligt, de ska väl även ha en ny studio (om den blivit klar).

Link to comment
Dela på andra sajter

Går samma linje som ni förvånar mig inte alla att några även skulle vara medlemmar på detta forum tyvärr bor jag ca 28 mil söder om Sundsvall och jag ställer mig samma fråga fast för mitt närområde.

Redigerat av Uozon
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...