Jump to content
Annons

Köpvärt? Paketpris för 3 synthar


King Crimson

Recommended Posts

Hej

Jag har fått möjligheten att köpa följande:

Roland Fantom X6 + holmbergcase + srx 04

Roland Junostage + sotcase gator

Roland XP30

Allt för 13 000 kronor och allt verkar vara i fint skick. Jag behöver både synth till bandet (junostage) och hemstudion (x6)... xp 30 kanske man ju ha som slit och slängsynht..

Är detta prisvärt?

Jag förstår ju att syntharna bygger på ungefär samma ljud i botten.

Sedan kan jag även köpa en Korg Triton Rack för 1675 fast då saknas orginaltrafon... men en klenare följer med som max ger 2,2 A, men triton kräven 4,2 A för att funka optimalt.

Kan även triton racket vara prisvärt trots trafon? Frågan är vad jag ska med tritontacket till i studion om jag köper fantom x6? Ser ni någon fördel? Eller har x6 MYCKET bättre ljud som slår triton på fingrarna, så man ändå aldrig kommer använda det? Kanske finns kul att ladda hem?

Eller så sparar man 1675 och köper motif xs senare....

Måste nog bestämma mig omngående men vill ha lite tips. Kanske kan sälja vidare något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Oj.... Jävligt prisvärt ju! Köp! Du kan ju alltid sälja vidare om det är nån av syntharna du känner att du inte behöver. Känns som om t ex XP-30 är lite onödig i detta sammanhang kanske, men du lär ju iallafall kunna få runt 2-3000 om du säljer den sen.

Gällande skillnaden på triton och Fantom-X ljud beror det lite på vad du gör för musik och vad för ljud du behöver. Orglar och akustiskt piano är enligt mitt tycke överlägsna hos Roland. Däremot är feta synthpads och sköna basar svårslagna hos Korg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack!! Kanske ska köpa triton racket också då... problemet är ju att jag inte har någon trafo och dom är slut hos Korg. Enligt Korgs serviceverkstad rekommenderar dom inte att använda klenare trafo eftersom då kan man inte använda synthen fullt ut, ex i inspelningsläget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...