Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Hade turen att få mina örongångar avgjutna till hörselskydd. Inte nog med det så var dom schyssta att avgjuta två gånger. Så att jag kan skicka dom till In-eartillverkare.

Är inte helt hundra än på vilket fabrikat/firma som ska få göra det. Finns ju massor. Bla i USA! Jag funderar på dessa: http://ultimateears.com/en-us/products/18-pro

Men vad finns det i Sverige? Bellman & Symphon hade riktigt bra In-Ear förr men inte nu längre.

Nån som har nån input till detta?

Annons
Postat

Enda inputen jag kan ge dig är att du valt ett förjävla bra system!

Ultimate används frekvent av våra namnkunniga där ute på scenerna.

Bra tryck, finns med ambience, upplevs inte som hårda i toppen, dual-drivers och bekväma till max!

Sen får du ju en helt egen låda med ditt namn på!!

Bara det är ju en anledning!!

Det är mycket pengar helt klart.

Med tanke på rekommendation om omgjutning vart femte år....

Om du inte använder dom varje dag så hade jag nog klivit ner ett par hack i samma serie.

Garanterar att du blir nöjd ändå!

Piiiz!

/Crunch'

Postat

Det är t o m triple drivers på dom som jag kollade på, alltså trevägs! Och det gör väl dom just jävligt dyra. Kanske det är overkill?

Jag ska bara ha dom för dels ställa andras mix vid livejobb och i studios (banka trummor)

Postat
  On 2011-08-26 at 16:34 sa Guitar Nilsson:

Är Bellman & Symfoni verkligen sämre nu än förr? Inte så smart, vad har de gjort då?

Nu mer är det en blandning mellan hörselskydd och in ear!

Förr så hade dom rejäla, hudfärgade, seriösa in ear med dubbla membran och ambiencehål som man kunde byta ut till olika dB med en liten plupp. Dyrt som stryk. 13 papp för 10 årsen.

Och nu finns dom inte kvar i sortimentet. Vet inte om dom ens har några in ear.

Postat

Bellman... har ett system även idag som kombineras med deras elacin-serie.

Inget drag alls i dom och är avsedda för hörselförstärkning.

Jag har själv ett liknande system med en kombo från UE och Bellman.

Har köpt en övergång från Fischer på Thomann för att kunna sätta UE rakt in i elacinproppar.

Stor besvikelse för mig som trumslagare och livetekniker.

Inget bottendrag men jag skulle nog tro att en audiofil, skulle njuta av ljudet.

Klart, rent och luftigt.

Jag har alltså inte gjutna proppar från UE utan från deras hifi-serie.

Du klarar dig gott med system 5 eller 7 och det svider inte lika hårt i plånkan heller.

Piiiz!

/Crunch'

Postat

Fast 8 papp ÄR okej att lägga ut för en sån viktig grej. MEN jag blir ju fundersam över att man "bör" byta efter 5 år? Que? Jag har iaf växt färdigt. Eller blir man slapp i örontrumpeten med åldern?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.