cornado Postat 25 augusti 2011 Postat 25 augusti 2011 (redigerat) Tjena. Jag har stött på ett problem här med min mix. Har gjort en låt som låter bra under mixen. men när man sparar den och vill mastra den så låter den konstigt. Som ni ser på bilden så har jag märkerat Första pilen basen höjs där. andra pilen är basen ok men det är pianot som höjs istället. detta sker endast när det är mindre transienter . Jag misstänker själv att detta kan bero på komrimeringen i mixen. vad skall man göra, för att det ska låta jämnt även vid de låga transienterna ? MvH Redigerat 25 augusti 2011 av cornado
cornado Postat 25 augusti 2011 Trådstartare Postat 25 augusti 2011 Den första löste jag. Jag skriver här vad problemet va. Ifall någon skulle gå liknande problem Problemet var basen som sidechainade från en kanal som inte var tillgänglig (Konstigt nog) Efter det så funkade basen bra igen. Den andra pilen gick inte och lösa så bra så jag sänkte den i mastringen. Tur att den var ensam Skulle bli glad och läsa om det kan bero på någonting annat ? 😕
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.