Jump to content
Annons

Logic krashar vid uppstart!


JoinAS

Recommended Posts

Hej!

Sitter och sliter hår för att jag inte kan förstå vad problemet är.

Har jobbat i logic med samma plugins en ganska långt tid nu och det har inte varit några särskilda problem tidigare.

Nu håller jag på med ett projekt och har kommit halvägs in i låten, känns riktigt lovande och bra.

Men helt plötsligt så vägrar nu Logic att öppna mitt projekt?

Den enda utomstående pluginen jag använder är Nexus, men som jag även använt i tidigare projekt utan problem.

Har även kunnat sparat och öppnat upp det här projektet utan problem sedan jag började med det.

Men som sagt, helt plötsligt idag utan orsak så dyker ett felmeddelande upp vid uppstart av projektet:

" 32-Bit Audio Unit Bridge avslutades oväntat under användning av insticksfilen Nexus.

Klicka p åatt öppna igen för att öppna programmet igen. Klicka på Rapport om du vill visa mer information och skicka en rapport till Apple."

Har provat startat Logic i 32-bitar istället, men då hänger det sig bara under uppstartandet av projektet, och visar inget felmeddelande alls.

Har även provat öppna andra projekt som jag använt mig av Nexus i, och dom öppnar utan problem. Kan även använda Nexus i de andra projekten utan problem.

Förstår inte vad felet är? Blir tokig, för när man verkligen känner att man kommit igång med ett tokbra projekt, så kan jag inte längre starta om det,

och kommit så pass långt att de skulle kännas för*ävligt att behöva göra om ALLT.

Någon som vet hur jag kan lösa detta?

Väldigt tacksam för svar!

EDIT:

Har nu provat att fytta Nexus Component från plugins mappen till skrivbordet, bara för att se om det då gick att starta projektet.

Detta fungerade, men då är förståss alla Nexus spår inaktiva (i princip alla spår då)...

Flyttade sedan tillbaka Nexus Component in till plugins mappen, och problemet kvarstod fortfarande, går ej att starta projektet.

Detta kan iaf konstatera att det är något med Nexus som är fel, frågan är vad?

Kan ju som sagt öppna andra projekt med Nexus som spår utan problem? Och kan även använda Nexus i dessa projekt, med samma presets/inställningar som finns i det projekt jag inte kan starta?

Fortfarande väldigt tacksam om någon har nån susning om vad jag kan göra!

Tack

Redigerat av JoinAS
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Problemet är ganska vanligt har jag fått för mig. Det händer för mig till och från. För att kunna öppna projektet så måste du gå in i backupfilerna och öppna en backup på projektet. Visserligen kommer du förlora vissa saker, det beror lite på hur ofta du sparar. Men på detta sätt kommer du kunna öppna projektet.

//F

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svar!

Men det löser inte mitt problem 🙁 har provat öppnat alla backup filer, men det fungerar ändå inte...

Det är det som också försummar mig, det måste vara något som jag lagt till i början på projektet, som sedan funkat problemfritt, och vips, hokus pokus idag, så bestämde det sig för att inte fungera längre?

Vet inte hur jag ska göra 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Har löst problemet. Drygt nog skrev jag en hel förklaring om hur jag gjorde som svar här, men när jag skulle posta så fick jag upp en stor ruta " du är inte ansluten till internet", haha. skrattretande. Tack för all hjälp!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...