Millen1981 Postat 11 augusti 2011 Postat 11 augusti 2011 Vet inte om ja postar rätt här nu men shoot. Som rubriken lyder så undrar jag ifall en sån där phantompower adapter fungerar bra till mitt m audio fast track usb. Anledningen är att ja ska köpa ny mikrofon och har egentligen inte råd med ett nytt ljudkort som stödjer phantompower (egentligen har ja inte pengar till mikrofon men d får ja ta mig råd till för d e ett måste). Såg sånna adaptrar på jam.se. Finns det några sådana på 4sound då ja bor ett par hundra meter därifrån. Någon som har provat sådana externa +48v adaptrar. Är det något som försämrar ljudet. Skulle ja köpa nytt ljudkort så blir det sånnafall ett m audio usb fast track mkII som har just +48v matning. Har varit arbetslös i snart 3 år så d e därför som min budget är som den är.
Claes Holmerup Postat 11 augusti 2011 Postat 11 augusti 2011 Om matningen inte är tillräckligt stabil (kan eventuellt förekomma hos de allra billigaste varianterna), så kan det påverka - men normalt händer ingenting alls med ljudet, utan det ska gå igenom opåverkat.
Guper (oregistrerad) Postat 25 augusti 2011 Postat 25 augusti 2011 Jag har en billig fantommatare (Min länk) som jag köpte på jam för nåt år sen. Aldrig använt den för jag fick inget ljud när jag kopplade den till en gitarringång på mitt fasttrack (visste inte då att jag behövde förstärka signalen också). Jag köpte en mickförstärkare med inbyggd fantommatning och då fick jag ljud! Hursomhelst, jag behöver inte min fantommatare. Har inte ditt ljudkort fantommatning?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.