Jump to content
Annons

Håller för mer än en spelning?


equality

Håller för ant spelningar  

5 röster

  1. 1. Håller för ant spelningar

    • 0
      0
    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      3
    • 4
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: Tidsanden

ARTIST: Undertecknad

GENRE: Trubadurköret

LÅTLÄNGD: 05:34

KOMPOSITÖR: Utd

PRODUCENT: -"-

EV. MEDVERKANDE: Nej

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: wma 64kb/s

STORLEK: 2,58 MB

STATUS: Skiss. Vågar inte påstå annat med skriande refrängbrist, Nintendo-trummor och ett helsicke att få slut på denna Dysterqvistare till låtåbäke. 🙂

LÅTLÄNK:Tidsanden

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tycker det låter najs! :-) Det låter lite Wreeswijk om din röst tycker jag och det är ju bra!

Lite bättre trummor så är den nog klar sen! hmm den är kanske lite väl lång också jag vet inte...kan inte så mycket om denna genren egentligen!

:-)

/Knop

Link to comment
Dela på andra sajter

LIte otydlig akustisk gitarr. Vackert är det annars. Lite för mycket stort reverb tycker jag. Eftersom det är så lågmält så skulle jag använda ett annat reverb på sången, mindre rum. Sen skulle jag nog satsa på ett mer akustiskt syntljud typ en saxofon eller en mutad trumpet (en mutad trumpet he he det låter kul på svenska)

Jag skulle nog skippa trummorna helt kanske bara någon enkelt percussion. Det blir för abrupt, känns inte som det passar in. Sologitarren blir för dominant på sista versen, jag sulle plocka bak den. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

...satsa på ett mer akustiskt syntljud typ en saxofon eller en mutad trumpet (en mutad trumpet he he det låter kul på svenska)

Jag skulle nog skippa trummorna helt kanske bara någon enkelt percussion. Det blir för abrupt, känns inte som det passar in. Sologitarren blir för dominant på sista versen, jag sulle plocka bak den.  🙂

Jag förstår precis hur du menar. Brottades precis med de saker du tar upp! Tanken var att samplat English Horn skulle skänka lite medeltidsstämning. Man kanske skulle ha nån slags "jycklartrumma" typ Sjunde Inseglet. Tack för mycket konstruktiv kritik! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan da' Vad man blev vilseledd av "Backen" men här blandar du rejält, behåll låten akustiskt och skippa trummorna och även den bryggan det bryter för mycket

annars nämnde jag kanske inte att du verkar ha koll på fingrarna på strängarna...

Bra men skala tills du har kärnan kvar och bygg kring det 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med knop3se. Wreeswijk i alla högsta grad.

Och trummorna tycker jag ska vara lite mera typ "trävisp" (det som man brukar spela med i lugna låtar) eller vad det kallas för när man spelar med annat än vanliga trumpinnar. Kort sagt annat "drumkit" helt enkelt.

... eller trummorna mera i bakrunden med lite mera eko. Vet ej vad som passar bäst, så det är bara att prova sig fram.

Gitarren låter lite hårdrocksballad. Och synten är trevlig, om den sen passar in är en smaksak.

Link to comment
Dela på andra sajter

..trummorna tycker jag ska vara lite mera typ "trävisp" (det som man brukar spela med i lugna låtar) eller vad det kallas för när man spelar med annat än vanliga trumpinnar. Kort sagt annat "drumkit" helt enkelt.

Jo, trummorna är inte bra. Finns det inga ABF-kurser för sånt? 😆

Ska testa ett helt annat sound och tjata fingrarna reumatiska efter kommentarer från er sen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Först och främst... grymt bra 🙂! ApplåderA* gör!

Låter kanske lite överdrivet men klipp bort ifrån 0:11 till 0:20 samt ifrån 0:50 till 1.10, ty låten är i nuvarande föör låång! Ta även bort samtliga

up-tempo instrumental-partier - då de inte håller samma klass som övrigt material! På skiva kan låten få vara 12 minuter men demon ska aldrig,

aldrig vara längre än 4 minuter (helst under 3 minuter.) Lurar även lite på ifall det skulla låta bra om du höjde den en eller två tonsteg(?)

Mvh A*

Redigerat av A*udiomaniker
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så hemskt mycket! 🙂

Slutet är alldeles för långt och flummigt. Tycker du inte det ska vara nåt instrumentalsolo ö h t? Låten saknar ju refräng och blir lätt tjatig. "Avskalning" får annars bli mitt mantra på dunkudden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...