Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Det Àr sÄhÀr. Jag har försökt ett tag nu, men av nÄgon anledning fÄr jag inte klÀm pÄ det.

Det handlar om att föra över ett projekt jag jobbar med pÄ en dator, till en annan. Jag har lÀst lite guider men det verkar inte fungera som det ska.

Jag skulle vara vÀldigt tacksam om nÄgon vÀnlig sjÀl orkade skriva ner en grundlig och tydlig guide hur jag skall gÄ till vÀga.

Sedan funderade jag ocksÄ pÄ, frÄn ableton till PC till ableton pÄ Mac, Àr det nÄgra problem?

Om det Àr olika versioner av ableton? 8.1.1 till 8.1.2 och tvÀrtom?

Skulle vara vÀldigt tacksam för svar!

Mvh!

Annons
Postat

Ta projektmappen och lÀgg över den pÄ usb, lÀgg in den pÄ en annan dator och starta det som vanligt bara. Ifall du sitter pÄ Mac.

Postat

Vilken exakt av alla filer Àr projekt mappen? Jag fÄr alltsÄ inte till att samla ihop filerna korrekt heller? Fungerar detta enbart pÄ mac? Skulle gÀrna ha svar pÄ hur det funkar pÄ pc ocksÄ, Àven lite mer utförligt!

Tack!

Postat
Sedan funderade jag ocksÄ pÄ, frÄn ableton till PC till ableton pÄ Mac, Àr det nÄgra problem?
Det beror pÄ om du enbart anvÀnder Abletons instrument och effekt, eller om du anvÀnder nÄgra plugins pÄ PC:n. Det Àr inte sÀkert att alla plugins finns till bÄde PC och Mac.

Men anvÀnder Ableton Live utan plugins Àr det inga problem alls, det gÄr lika bra att flytta projekt frÄn PC till Mac som tvÀrtom.

Om det Àr olika versioner av ableton? 8.1.1 till 8.1.2 och tvÀrtom?
FrÄn Àldre versioner till nyare, givetvis gÄr det.

NÀr du ska spara projektet för att flytta med dig gÄr du till File-menyn och spara med Collect All and Save. DÄ sparas alla filer som ditt projekt anvÀnder i projektmappen. Sedan Àr det bara att kopiera hela projektmappen till en annan dator.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.