Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Det är såhär. Jag har försökt ett tag nu, men av någon anledning får jag inte kläm på det.

Det handlar om att föra över ett projekt jag jobbar med på en dator, till en annan. Jag har läst lite guider men det verkar inte fungera som det ska.

Jag skulle vara väldigt tacksam om någon vänlig själ orkade skriva ner en grundlig och tydlig guide hur jag skall gå till väga.

Sedan funderade jag också på, från ableton till PC till ableton på Mac, är det några problem?

Om det är olika versioner av ableton? 8.1.1 till 8.1.2 och tvärtom?

Skulle vara väldigt tacksam för svar!

Mvh!

Annons
Postat

Ta projektmappen och lägg över den på usb, lägg in den på en annan dator och starta det som vanligt bara. Ifall du sitter på Mac.

Postat

Vilken exakt av alla filer är projekt mappen? Jag får alltså inte till att samla ihop filerna korrekt heller? Fungerar detta enbart på mac? Skulle gärna ha svar på hur det funkar på pc också, även lite mer utförligt!

Tack!

Postat
Sedan funderade jag också på, från ableton till PC till ableton på Mac, är det några problem?
Det beror på om du enbart använder Abletons instrument och effekt, eller om du använder några plugins på PC:n. Det är inte säkert att alla plugins finns till både PC och Mac.

Men använder Ableton Live utan plugins är det inga problem alls, det går lika bra att flytta projekt från PC till Mac som tvärtom.

Om det är olika versioner av ableton? 8.1.1 till 8.1.2 och tvärtom?
Från äldre versioner till nyare, givetvis går det.

När du ska spara projektet för att flytta med dig går du till File-menyn och spara med Collect All and Save. Då sparas alla filer som ditt projekt använder i projektmappen. Sedan är det bara att kopiera hela projektmappen till en annan dator.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.