Jump to content
Annons

Bästa portabla förstärkaren?


Zacharias

Recommended Posts

Hej!

Jag vet att jag kan använda google, men jag förutsätter att kunskapen finns här så lika bra att jag frågar.

I syfte att sprida glädje och förgylla stämningen på gator och torg så behöver jag nu införskaffa en portablel liten batteridriven förstärkare/högtalare och undrar således vilka som är bäst. Pris är ingen faktor, det jag vill veta är: Vilka har mest effekt? Vilka låter bäst? Kan tänka mig att basregistret kan bli ett fett problem, men man vet aldrig, folk har ju (antagligen) åkt iväg till månen, kanske finns det småförstärkare med okej basljud också. Såklart är antalet in- och utgångar av betydelse också. Har redan en laptop och ett bra ljudkort.

Så ni studionördar(gurus) som sitter inne med de senaste rönen och kunskapen. Hjälp!

Tack på förhand =)

Mvh Zacharias

Redigerat av Zacharias
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag var själv i behov att inskaffa en portabel förstärkare med bra ljud och lång drifttid.

Blev intresserad av en ION Block Rocker. Den har en balanserad mickingång, en obalanserad intrument/mickingång, Ipoddocka/2 rcaingångar.

Förstärkaren är på 15 watt (peak 22 watt) och driver en 8"tums bas/mellanregister och diskant. Speltid upp till 12 timmar. Laddningstid 6 timmar. Den går även på 230 volt.

Den väger 16 kg och är försedd med hjul, utdragbart- och fasta handtag. I botten har den stativfäste. Priset är 2495 kr. Jag köpte den och är nöjd med den.

ION Block Rocker

M3 testar Block Rocker

big_239333.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Oj. Ja den låter och ser ju jättebra ut!

Jag tänkte ha den till att spela gitarr med. Och gärna då till ett backingtrack(som jag antar att jag kan köra via en iPod).

Men det bästa vore om jag kunde koppla ihop den med min dator/ljudkort så kunde jag använda lite schyssta effekter genom Logic också. Skulle man kunna lösa det på nåt sätt? Håller på att fundera och fundera men får huvudvärk av allt funderande.

Skulle det fungera om jag körde med min macbook och mitt ljudkort och använde block rockern som högtalare till mitt ljudkort genom att dra rca kablar ifrån ljudkortet till rcaingångarna på rockern? i så fall köper jag den med en gång 🙂

Redigerat av Zacharias
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...