Jump to content
Annons

PressPausePlay


spaceman

Recommended Posts

Igår så såg jag K Special kl 20:00 en film som heter PressPausePlay.

Som handlar om citat:

"Mediedebatten om den digitala revolutionen har hittills mest handlat om att

de stora bolagen och artisterna fått svårare att tjäna pengar. Men filmarna

David Dworsky och Victor Köhler fokuserar istället på en annan aspekt:

teknikens massiva inverkan på kulturen. Vad händer när alla plötsligt kan skapa och sprida sina verk?"

Det är nog en film som kommer att beröra en och annan här på forumet garanterat.

För min del så tänkte jag att det är lika bra att sälja allt man har i studio väg

för man kan lika gärna ge upp.

Filmen finns nu på Svt play en tid framöver (filmen är ca 1 timme). Passa på att se den:

http://svtplay.se/v/2440756/k_special/presspauseplay

Den går även i repris SVT2 Söndag 5 jun 2011 kl 11.50 och SVT2 Tisdag 7 jun 2011 kl 22.45.

Den har också en egen hemsida på: http://www.presspauseplay.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tycker inte alls den var särskilt skrämmande. Snarare intressant.

Om du köper upp dig på en massa studioprylar för att kunna tjäna pengar på utövandet, så kanske det är läge att sälja om du inte tror att du kan överrösta det grå-massan-bruset på nätet.

Men om du gör det för att du tycker det är jäkligt kul att hålla på med, och inte bryr dig ifall du inte tjänar en spänn på det, så ser jag ingen anledning att tycka det är en skrämmande utveckling. Tvärtom, det ger dig ju 1000 möjligheter.

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

skrämmande nej, intressant ja, DIY-eran är inte speciellt ny men visst har den utvecklats till ett monster på senare år (både gott och ont)

jag tillhör dom som inte tror på att stora imperium som ska bestämma vad du och jag ska höra/se/läsa.

jag tycker det är ganska fint att vem som helst kan spela in / skriva något och få uppmärksamhet för det utan att tjäna ett öre på det förutom en slags bekräftelse.

sen så skulle jag ju gärna vilja tro att det är så artisten/författaren vill ha det... att allt inte kretsar runt pengar,

för det är ju det som irriterar de stora major bolagen, att vem som helst kan bli en stjärna, och dom har inte kontrollen över det.

"gör det själv - ingen annan kommer göra det för dig"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...