Jump to content
Annons

Mbox2 Pro i Logic Brusar


nickponcho (oregistrerad)

Recommended Posts

nickponcho (oregistrerad)

Hej!

Kör en Mbox 2 Pro i Logic.

Har övergivit Pro Tools och kört Logic 9 ett tag nu och är grymt nöjd med bytet.. MEN

nu har jag märkt att mitt ljudkort brusar som bara den i logic.. har inte testat i pro tools och jämfört, men ska göra det.

mitt inbyggda ljudkort brusar inte alls...

Någon som har stött på detta förrut?

Funderar på att löpa ett apogee duet 2 när jag får råd.. orkar inte släpa runt på mbox 2 pro lådan..

Någon som har testat det kortet? latency?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Annons

Jag hade problem med brummande M-audiokort för en väldans massa år sedan. I det fallet berodde det glapp i kortet.

Angående Duet 2 så är jag helnöjd. Latencyn har jag ingen exakt siffra då jag sitter på jobbet. Men det rör sig om låg latency och då är jag rätt känslig då en hel del liveinstrument spelas in. Enda nackdelen är, enligt mig, att när macen går ner i vila så somnar inte kortet utan det lyser på. Tillslut gnälls det om att kortet saknar mjukvara vilket åtgärdas när datorn vaknar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en vanlig mbox 2. Den gav ifrån sig ett väldigt starkt brus och en hög ton som varierade beroende på hur hårt jag ansträngde datorn. Detta kom jag fram till berodde på att jag hade obalanserade kablar till mina monitorer, när jag bytte till balanserade kablar så försvann alla missljud.

Det kan inte vara så att du oxå har obalanserade kablar mellan ljudkort och monitorer?

Mvh Rasmus

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...