Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Nu är det så att jag har en yamaha-emx312 och den har inte mickingångar så att det räcker.

Och jag har en (gammal.) mixer liggandes som har 4 mick ingångar behringer xenyx 1204

Och undrar om dom här går att koppla ihop? Om du har högtalarna in kopplade till yamaha-emx312 och sen från yamaha kopplar du in behringer xenyx 1204.

Det enda jag ska använda på den mixern isådanfall är mick ingångarna då dom inte räcker på yamaha'n.

Kortfattat; Koppla in en extra mixer till yamaha-emx312'an.

]

Redigerat av timpelt
Annons
Postat

Och undrar om dom här går att koppla ihop? Om du har högtalarna in kopplade till yamaha-emx312 och sen från yamaha kopplar du in behringer xenyx 1204.

Ja det är bara att koppla in Xenyx:en i Yamaha:n i en ledig stereo-ingång.

Postat

Kolla på bilden fattar inte.. Mick ingången?

Nej koppla in Xenyx till stereolinjeingångarna på kanal 9/10 och 11/12, det verkar som om man kan använda dom samtidigt som man använder mikingången.

Postat

Men om jag har två sånadär? Typ två yamaha-emx312 vet att jag låna en till sådan, hur kopplar jag då ?

Ta main out från den ena till lineingången på den andra.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.