Potchipoo Postat 23 maj 2011 Postat 23 maj 2011 Har försökt leta runt lite om detta, men inte hittat något tydligt svar. Frågan lyder som rubriken: Hur ritar man manuellt in MIDI i spårredigeraren på Garageband, version 6.0.2 (427.72) ? Någon skrev att man måste "äpple-klicka" för att rita in toner. Dock förstår jag inte vad det ska innebära. (OK, jag är helt ny på Mac) Tacksam på förhand! /Andy
Potchipoo Postat 23 maj 2011 Trådstartare Postat 23 maj 2011 (redigerat) OK, förlåt mig. Det löste sig ändå! Jag var ju naturligtvis tvungen att googla "äpple-klicka". Och då hittade jag svaret att ett "äpple-klick" är (cmd) + (klick) ... och det gick att rita toner i Garageband på detta sättet. Hoppas att någon med liknande fundering kan dra nytta utav denna tråden ändå. 🙂 Edit: Kom dock underfund med att detta blir jobbigt i längden, så att använda en midi-keyboard kan vara att föredra ibland. (Om man orkar lära sig spela noterna så att säga 🙂 Redigerat 23 maj 2011 av Potchipoo
aesh Postat 23 maj 2011 Postat 23 maj 2011 (redigerat) tog 2 sek att googla Redigerat 23 maj 2011 av aesh
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.