Jump to content
Annons

Backen


equality

Håller för mer än en lyssning??  

5 röster

  1. 1. Håller för mer än en lyssning??

    • 1
      1
    • 2
      0
    • 3
      3
    • 4
      0
    • 5
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Backen

ARTIST/GRUPP: (e)qualitymusic

GENRE: pop

LÅTLÄNGD: 2:44

KOMPOSITÖR: (e)qualitymusic

PRODUCENT: (e)qualitymusic

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: wma 64kbit/s

STORLEK: 1.3 MB

STATUS: demo

LÅTLÄNK: Backen

Lite mer variation hade nog behövts. Fler instrument? Tacksam synpunkter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

Bra 😆! Trummorna är dock en katastrof - ta bort dem örona böj! Var det brister är nog i själva ljudens/instrumentens kvalitet, om det varit

ett riktigt piano eller ett bra samplat dito hade det antagligen ljudit ypperligt! Basen likaså då den blir konstig men med riktig basfiol (& flöjt)

fast samma melodier skulle det nog låta rikrigt bra, man kan eventuellt avsluta medelst stråkkvartett, eller låta bli! Med dagens GB-samplade

mjukvaru-instrument är det alltmer sällan det brister i kvaliteten på själva "instrumenten" men här tyckA* detta vara det solklara "problemet"!

Mvh A*

Link to comment
Dela på andra sajter

trummorna funkar inte riktigt...
Trummorna är dock en katastrof

Vad schysst att ni tog er tid och lyssnade!

Jo, det var nog ett katastrofalt försök att bilda jazztrio i datorn. Själv är jag helkass på trummor. Tror att mappingen här är ett problem. General midi mapping borde ha gett dubbelslag på baskaggen men här det på high hat:en tror jag. Men det där med ljudkvaliteten fattar jag inte. Av utrymmesskäl är bithastigheten 64 Kb/s wma och det borde iaf hålla FM-kvailtet. Jag kör Gigastudio och de samplade instrumenten är stora men mina öron kanske inte är vad de borde. Hursomhelst är jag mycket tacksam för era synpunkter och det får nog bli en ny version med mindre hysterisk bas och kanske inga trummor alls. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...