Jump to content
Annons

UAD-2 SOLO eller DUO?


Soup DeLuxe

Recommended Posts

Hej!

Har kommit fram till att jag behöver bra pluggar för mixning/ mastering. Då är väl UAD det bästa alternativet om man inte vill dyka in i hårdvaru- djungeln om jag förstått saken rätt. Men det är inte lätt att förstå vilken av UAD's prodiukter man ska kika på utifrån deras hemsida. UAD-2 SOLO/DUO tycks vara något slags startpaket om man vill ge sig in i UAD- världen och DUO kostar ganska exakt dubbelt så mkt som SOLO (duh!). Frågan är (och jag blir inte klok på det på deras hemsida) vilket som är mest prisvärt av dessa alternativen- någon som har en uppfattning? eller borde jag kika på något annat?

Kan nämna att jag sysslar med elektronisk musik och jobbar med mycket pluggar utöver min Virus och MicroX. Min dator är sprillans ny med i7- processor, 6GB RAM och WIN7 64 bitar. Mitt ljudkort är ett Focusrite Saffire Pro 40. Min DAW är Cubase 6.

all input uppskattas- tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Korten i sig är lika bra ljudmässigt osv. Det handlar bara om hur många pluggar du vill kunna köra samtidigt. Checka in UAD Instance Chart, där ser du hur många instanser du kan köra med respektive kort. UAD Duo är dubbelt så kraftfullt än UAD Solo - du kan därför köra dubbelt så många pluggar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...