Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

group out ska du inte använda utan xlr stereo ut men vad vill du åstadkomma med mixern? för om du kopplar in stereo ut in i ljudkortet måste dina monitorer vara kopplade in i ljudkortet, inte mixern. Om du vill mixa med mixern måste du dra utgångarna från ljudkortet genom mixern, och då kan du koppla monitorerna till mixern.

Så klart finns det 100 olika sätt att göra detta men de över är väl de vanligaste eller enklaste. Vad är det du försöker åstadkomma var väl det jag undrade.

Postat

group out ska du inte använda utan xlr stereo ut men vad vill du åstadkomma med mixern? för om du kopplar in stereo ut in i ljudkortet måste dina monitorer vara kopplade in i ljudkortet, inte mixern. Om du vill mixa med mixern måste du dra utgångarna från ljudkortet genom mixern, och då kan du koppla monitorerna till mixern.

Så klart finns det 100 olika sätt att göra detta men de över är väl de vanligaste eller enklaste. Vad är det du försöker åstadkomma var väl det jag undrade.

syftet med mixern är helt enkelt att jag mycket smidigare vill kunna arbeta i mitt DAW, och som du sa, att mixa.

Beklagar att jag faktiskt inte har någon koll alls när det gäller att koppla och hålla på, men alla har vi varit nybörjare.

Så hur ska jag gå till väga för att "dra utgångarna från ljudkortet genom mixern" och tillslut få allt att funka? 🙂

Uppskattar hjälpen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.