BurninSven (oregistrerad) Postat 13 april 2011 Postat 13 april 2011 Jag vill som sagt kunna bounca ADs separata spår dvs alla på en gång till separata wav spår. Helst iofs om det gick att få Logic ljuden i Mixbus för bearbetning utan att bounca men det verkar kört. Jag är helt klar över att det bara är Midi med samplingar som lirar men då det går att lägga ut trumdelarna på separata spår på olika sätt både i AD, arrange och i mixern med faktiskt lite olika och ganska skumma resultat beroende på vilket man väljer så tycke man ju att detta borde vara en baggis Logic 8 kör jag med. Nån som har nåt tips. Tackar på förhand
Piccazzo Postat 13 april 2011 Postat 13 april 2011 Enklast är om du har varje ljud i en separat AD samt en med hela loopen fast utan direkt ljud. Sedan går du och väljer Export , all tracks as audio files. Alla kanaler som finns i arrange kommer då att exporteras till en audio fil. Kom även ihåg att dra in projekt längd markören ( uppe i timeline till höger ) annars exporterar du ut hela projektets längs oavsett om loopen bara är 32 takter. Mer avancerat är om du skickar varje kanal från AD till en egen Stereo-Aux kanal och sedan plockar in auxkanalerna i Mixbuss. Kan även funka att du skickar varje kanal från AD till en egen Stereo-Aux kanal och sedan skapar auxkanalerna i arrange och gör alternativ Nr.1
BurninSven (oregistrerad) Postat 13 april 2011 Postat 13 april 2011 Tack för svar ska testa igen. Tyckte jag gjorde det där i går men det var sent så man var nog inte helt klar i knoppen 😄
BurninSven (oregistrerad) Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 (redigerat) Edit: Man måste ju givetvis starta Jack först sen Logic och välja Jackrouter som ljudkort i Logic sen starta Mixbus. Yes det funkar till och med att lira upp tracksen direkt i Mixbus utan att bounca, man måste bara få lite koll på Jack så lirar det som det ska. Alltså Jack och Jack router är en underlig ologisk manick och inte alls så där lättförståelig (i alla fall inte för en amatör som mig) som dom säger 😄 . Undrar bara hur man nu synkar Logic till Mixbus så att Logic startar att lira trummorna när man startar Mixbus. Det vore ju bra att få allt att starta på ett så man slipper slipa på start punkten för tracksen man lirar från Logic in i Mixbus. Har du nåt bra tips för det oxå så emot tages det tacksammast. Redigerat 14 april 2011 av BurninSven
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.