Jump to content
Annons

Se electronics R-1


monstret

Recommended Posts

Annons

Enligt den svenske distributören är listpriset 5699:-, så butiken du länkar till har nog glömt uppdatera priset... http://www.luthman.se/Produkt/sE_Electronics/14000000/14002000/0/214598/R1___Ribbon

Hur menar du, "nåt skumt med SE Electronics"...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Då tar ju alltså dv247 ändå ungefär hälften så mycket för TVÅ som Luthman tar för EN...? Det är ju lite skumt. Är det bara Luthman (eller vem som nu är generalagent) som inte är riktiga i huvet (har väl iof hänt mer än en gång att de tar fantasipriser)? Eller beror det på nått annat som att det har kommit en ny modell kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Då tar ju alltså dv247 ändå ungefär hälften så mycket för TVÅ som Luthman tar för EN...? Det är ju lite skumt. Är det bara Luthman (eller vem som nu är generalagent) som inte är riktiga i huvet (har väl iof hänt mer än en gång att de tar fantasipriser)? Eller beror det på nått annat som att det har kommit en ny modell kanske?

Tänkte inte på det... :rolleyes:

R1 hittas under "legacy products" på sE's hemsida - dvs modeller som inte tillverkas längre, så då säljer DV247 förmodligen ut innevarande lager extra billigt för att bli av med det snabbt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur menar du, "nåt skumt med SE Electronics"...?

..äh jag vet inte men dom finns och rekommenderas i alla musikaffärer till allt och alla trots att de kanske inte alltid är de bästa. Handlar väl mest om att de lyckats sno åt sig distribution och har bra dealar till försäljarna.

Måste ju dock erkänna att jag blir sugen på ett par sånna här till överhäng 🙂 Får man skynda sig om de har utgått. Någon som testat denna modell till trummor eller gitarrförstärkare?

Link to comment
Dela på andra sajter

..äh jag vet inte men dom finns och rekommenderas i alla musikaffärer till allt och alla trots att de kanske inte alltid är de bästa. Handlar väl mest om att de lyckats sno åt sig distribution och har bra dealar till försäljarna.

Det är ju så att den svenske distributören av sE har samma ägare som Musikbörsen och 4sound, så utbudet och rekommendationerna i de mest kända butikerna blir kanske lite likriktat ibland...

SE skiljer sig från de flesta andra kinesiska fabrikerna genom att de inte är inne i OEM-svängen med sweatshops där folk jobbar typ 16 timmar per dygn i ett halvår för att sedan bli utbytta, utan de tillverkar bara sitt eget märke och har fast anställd personal, så jag skulle nog säga att på flera fronter är de bättre än många andra.

Måste ju dock erkänna att jag blir sugen på ett par sånna här till överhäng 🙂 Får man skynda sig om de har utgått. Någon som testat denna modell till trummor eller gitarrförstärkare?

Det är en trevlig mick, även om jag personligen föredrar andra bandmickar - men det är ju alltid en smaksak. Jag har den med på min testsite (bara akustisk gitarr och sång, men ändå...) så att du kan höra smakprov på hur den kan låta. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...