big blue Postat 8 februari 2005 Postat 8 februari 2005 Hej vänner, Ville bara ställa en liten fråga. Jag undrar om det behövs någon extra fläkt till processorn :Intel Pentium 4 540 Prescott 3.2GHz Hyperthreading 1Mb 800MHz Boxed (with cpu-cooler!) Socket775 som jag nyligen beställt från datorbutiken? Mycket tacksam för svar
perdefinition Postat 8 februari 2005 Postat 8 februari 2005 big blue sa: (with cpu-cooler!) Einstein.
big blue Postat 8 februari 2005 Trådstartare Postat 8 februari 2005 Jag vet Einstein, men finns det inte möjlighet att sätta in extra fläkt?
Claes Holmerup Postat 8 februari 2005 Postat 8 februari 2005 De fläktar som hänger med processorerna brukar vara allt annat än tysta - så det är helt klart att föredra att skaffa en annan fläkt...
big blue Postat 8 februari 2005 Trådstartare Postat 8 februari 2005 Vad skulle du rekommendera för fläkt?
MusicGene Postat 8 februari 2005 Postat 8 februari 2005 man kan inte ha en extra fläkt på en processor. Man får i så fall ta bort den som redan finns. Men det kanske du förstod.
Claes Holmerup Postat 8 februari 2005 Postat 8 februari 2005 big blue sa: Vad skulle du rekommendera för fläkt? Denna från Arctic Cooling: eller kanske denna från Zalman: - eller rentav denna - också från Zalman (en sådan har jag själv... 😆 ):
spaceman Postat 8 februari 2005 Postat 8 februari 2005 Beror på hur mycket CPU:n får jobba. Har du många pluggar och den får svettas lite kring 80-100% skulle jag rekomendera en extra schassifläkt för en hundralapp. Sitter du bara och surfar är det bättre att spara pengarna... 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.