Jump to content
Annons

Logic fÄr datorn att krasha


Kimpaj

Recommended Posts

Tjenare! Ny medlem pÄ sidan för att hitta hjÀlp pÄ ett problem som flugit pÄ mig!

Gör det lite till av en historia dÄ. Jag sitter vid datorn och ska starta logic stÀngde jag ner alla andra program för att spara Ram eftersom Superior Drummer och Amplitube 3 tillsammans tar en del minne.

Startar logic och rutan kommer upp ni vet dÀr det laddar t.ex. Audiocore och typ Loop browser tror jag det stÄr och fler grejer. iallafall, Sen nÀr projektet laddas som i mitt fall Àr "New song" sÄ fastnar det och projektet

öppnas aldrig?? SÄ jag fÄr TvÄngsavsluta logic sÄ stÀngs det ner och sÄ öppnar jag igen och sÄ blir det samma sak bara att denna gÄng kan jag inte göra nÄnting och mÄste stÀnga av med knappen pÄ datorn.

i vissa fall har det blivit sÄ att "TvÄngsavsluta" inte hjÀlpt första gÄngen och sÄ gjode jag tvÄngsavsluta igen och dÄ fastna datorn,

Jag testade ocksÄ att öppna ett annat projekt i min "Projekt mapp" men dÄ fastna det istÀllet precis nÀr jag kom in i projekt.

Det vart Àven samma sak nÀr jag öppnade Mainstage 2!?

NĂ„gon som har haft samma problem eller kan nĂ„gon lösning pĂ„ detta? det Ă€r sjukt irriterande eftersom jag ska spela in sĂ„ng o bas med mitt band idag 🙁

Blir yttersglad av alla sorters hjÀlp för detta. Puss och hej /Kim

BTW! har sökt i sökmotorn ocksÄ efter detta problem men hittade inget

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Hej

Det lÄter sjukt konstigt. Men jag har varit med om nÄgot liknade.

Första frÄgan: Har du nÄgra nedladdade pluggar? Oftast dom som sÀtter kÀppar i hjulet.

Ifall Ja sÄ avinstallera dom och starta om datorn o försök.

Ett annat tips kan ju vara att pröva starta i 64-bitars. Vet inte om det fungerar men du kan ju testa.

Annars vet jag inte

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vilken vers av Logic? OSX? Dator? RAM? Audiofiler pÄ extern hÄrddisk?

SlÀng Pref-filerna.

Reparera behörigheter

Gör gÀrna en FSCK

Ominstallera

Redigerat av chrisB
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Logic 9 pÄ en powermac? det mÄste vÀl vara intel-propp? Har det fungerat tidigare?

TECH SPECS enligt Apple:

Minimum requirements to install all applications

Mac computer with an Intel processor

1GB of RAM (2GB or more highly recommended)

Display with 1280-by-800 or higher resolution

Mac OS X v10.5.7 or later

QuickTime 7.6 or later

DVD drive for installation

Redigerat av Freddy
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

det har funkat klockrent i ca ett halv Är? jag testade öppna igen nyss och funka inte.

SlÀnga Pref filerna var e dom?

var Àr en - FSCK?

Jag e rÀtt ny pÄ mac, och gÄr Musikproduktion linje pÄ gymnasiet sÄ e inte sÄ haj pÄ allting

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vilken vers av Logic? OSX? Dator? RAM? Audiofiler pÄ extern hÄrddisk?

SlÀng Pref-filerna.

Reparera behörigheter

Gör gÀrna en FSCK

Ominstallera

Ram 4gig, audiofiler pÄ externhÄrdisk menar du dÄ att jag har projektet och audiospÄren i en externhÄrdisk? isÄfall nej

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tack som *** allihopa 😄 jag tror jag fĂ„tt igĂ„ng det för nu Ă€r jag Ă€ntligen inne i ett projekt och kan lyssna och allt sĂ„ vi fĂ„r se hur det gĂ„r sen nĂ€r jag ska spela in ikvĂ€ll.

Det jag gjorde var att reparera skivbehörigheter och rensa pÄ skrivbordet! Att man inte reparerade skivbehörigheterna frÄn början (Stupid) Men tack alla att ni hjÀlpte mig

kul att detta forum stöttar och Ă€r seriöst. kommer verkligen hĂ„lla mig aktiv hĂ€r 🙂 tack! đŸ„°

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...