Jump to content
Annons

Bärbar

patric (oregistrerad)

Recommended Posts

patric (oregistrerad)
Postat

Räcker det här för att kunna producera på?

Cubase är det som gäller.

Extern hårddisk och externt ljudkort är väl kanske en nödvändighet, men annars?

PROCESSOR:

Mobile AMD Sempron™ 2800+ processor with 256 KB L2 cache, AMD PowerNow!™ Technology and AMD HyperTransport™ Technology support

MINNE:

512MB DDR333

HÅRDDISK:

40GB

ÖVRIGT:

1 x IEEE 1394 port

4 x USB 2.0 ports

Annons
Postat

Nja, högst 20 kanaler samtidigt på inspelning skulle jag tro 🙂

Inget problem. Du kommer kanske att tycka att hårddisken är i minsta laget. I övrigt är det ungefär samma som jag har. Funkar utmärkt.

Trombonisten.

patric (oregistrerad)
Postat

Jag glömde säga att det är mest VSTis som kommer köras och inte så där fruktansvärt mycket inspelning...

Tack för svaren iaf...

patric (oregistrerad)
Postat

Läste i en tråd att man om man kunde skulle undvika grafikkort som delar ram-minnet.

Varför är min fråga?

Visst förstår jag ju att grafiken äter lite minne, men musikprogram är väl inte direkt grafikkrävande.

och så audiooptimerar man ju XP och tar bort såna där fadningar av menyer osv...

Postat

512 MB med delat grafikminne kan vara i minsta laget. Kör du mycket VST/VSTi kommer du märka att processorkraften börjar tryta också misstänker jag. Bättre isåfall att kolla in de kraftigaste Centrino-processorerna.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.