Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har kört den inledande installationsproceduren. Därefter ska man, enligt manualen, öppna ett arrangement i Logic, lägga upp en kanal med software instrument och klicka på input-rutan ovanför "Stereo Out". I den uppkommande menyn ska man välja "AU Instruments" för att sedan gå vidare och hitta Addictive Drums, som enligt sig själv har installerats på datorn. Men programmet ligger inte där det ska under "AU Instruments".

Vad kan detta bero på?

Jag har installerat programmet flera gånger. Logic har varit aktiverat under tiden och jag har gjort omstart efter installationen.

Någon som råkat ut för samma sak?

Har jag missat något?

Annons
Postat

Om du går via logic pro menyn -> preferences -> audio units manager... Ligger addictive drums med i listan då? Det ska även gå att reseta och rescanna pluggarna där men det är inget jag gjort själv 😕

Postat

... Men programmet ligger inte där det ska under "AU Instruments".

Vad kan detta bero på?

Jag har installerat programmet flera gånger. Logic har varit aktiverat under tiden och jag har gjort omstart efter installationen.

Någon som råkat ut för samma sak?

Har jag missat något?

Om jag förstått det hela rätt har du haft Logic igång undertiden du installerat Addictive Drums? Om så är fallet är det fel. Logic skall vara avstängt.

Finner du inte Addicivive Drums kan du söka i Spotlight efter Addictive Drums och se vart det lagt sig.

När du verifierat att du installerat Addictive Drums på rätt sätt (följt anvisningarna som XLN-audio tillhandahåller i sin medföljande information vid installationen) och att Addictive Drums ligger i rätt katalog så följ Fredrix tips.

Hade själv problem att få igång Addictive Drums när Logic scannade efter plug-ins men löste problemet i Audio Units Manager. Jag skippade förbi Addictive Drums och gick manuellt in i Audio Units Manager men jag minns tyvärr inte exakt vad jag gjorde för att få Addictive Drums att fungera.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.