Jump to content
Annons

Bevlar: två nya singlar - och ett album...


Lindeberg

Recommended Posts

Idag släpper vi nytt material på min nätlabel Bevlar!

-- Dennis - 'Gimme' (USER09)

Dennis heter ju Reason här på forumet och hans funkiga house är säkert bekant för dom flesta som lyssnar på demos här. 'Gimme' har redan fått bra respons från DJs - lyssna själva, den svänger stenhårt! 🙂

-- Rasmus - 'Sacrifice' (USER10)

Hård house (inte hard house dock! 😉 ) från Rasmus, mörkt och kanske lite elakare än vi brukar låta på Bevlar. Jag tycker 'Sacrifice' är grym. Vad tycker ni?

Och så äntligen: Vårat första album!

-- Div Artister - 'We Are Bevlar' (A01)

A01.jpg

Cryo-Patric och Per Definition (båda medlemmar här på forumet, som dbd respektive, eh... perdefinition) från Dance Bitches Dance fick i uppdrag att sätta ihop ett mixalbum av Bevlar och Bevlar Users kataloger - med i princip helt fria händer; urvalet är deras och så gjorde dom förstås även själva mixen.

Det tjusiga omslaget står Magnus Häglund för (som vanligt).

Patric:

-Mixen gjordes 100% på dator. Vi tyckte det var det mest praktiska när man jobbar med MP3, dessutom tillåter det en kreativitet som inte är möjlig med skivspelare och mixer, vilket ni kommer höra på mixen. Vi är dock DJs båda två, så visst, jag kan ju erkänna att vi känt oss mest hemma om vi fått en back tolvor, två turntables och en mixer.

 

-Jag och Per utgick från vad vi själva gillade på Bevlar och satte ihop en mix som sträcker sig över flera genres, men ändå känns sammanhängande. Vi tror inte på hypes, vi tror på schyssta mixar. Det kan vara anledningen till att ni inte hittar alla "hitsen" på skivan.

Tracklist:

1. 00:00 Mike McGuire - 'A Very Small Plant In A Very Small Room'

(Camphor & Joy: Doubleheader's Slightly Larger Plant) S11

2. 00:47 Rasmus - 'Hollywood' (Adjuster Remix) S01

3. 03:15 Nattvaktaren - 'Mabuse' USER05

4. 06:28 Dumb Dan - 'Rude Rhythm (I've Had Enough)' USER08

5. 10:38 Doubleheader - 'Spalding' (Adjuster Remix) S08

6. 15:23 Cryo - 'What Goes Up' (Rasmus Remix) S07

7. 20:47 Stocker - 'Saturday Night' (Cryo Gravitational Remix) S04

8. 26:27 Doubleheader - 'Komiyen' (Cryo & Checkpoint Charlie's HCl Remix) S05

9. 31:00 Randy Gardell - 'Miss Frisky Lady' USER04

10. 35:13 Dedacia - 'Muscle Man' S09

11. 38:00 Nattvaktaren - 'Lamb's Bread' (Rasmus Remix) S12

12. 44:43 The Adjuster - 'Over His Heart' S13

13. 48:53 Doubleheader - 'Autoarp' S03

Så, iväg och ladda nu (allt är gratis såklart) och berätta vad ni tycker! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jäkligt härligt med musik som pågår en hel timme! ( Eller 48 min men vem bryr sig? ) Skön mix också!

Kul Pluffo! All heder åt dbd & perdefinition som verkligen fått till en grym mix tycker jag! 😛

Yepp...

alla låtar passade ihop bra. Kändes inte riktigt som om det var ett gäng av låtar utan en enda lång låt ( vilket jag antar är ett gott betyg inom det här gebitet ). Annars har man ju hört en del tveksamma försök till mixning mellan Gynther och Gyllene Tider ute på stan....usch..

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara kolla in detta när jag kommer hem från jobbet! 😛

Utlåtande då 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

WHOA det här räddade måndagskvällen för mig! Bra jobbat Cryo och perdefenition! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan grabbar!

Lika härligt att se som att höra det här ju! Man kan ju bara ana hur mycket jobb och hur många involverade som ligger bakom We Are Bevlar... tänker minsann visa min uppskattning med att för en gångs skull bränna ner och printa ut en såndär "riktig" cd... 😎

Skitbra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...