Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

en polare tecknade en flummig "musikvideo" i paint (till lÄten bitch)

ni fĂ„r gĂ€rna kolla 😄

Redigerat av 1pabloo
  • Gilla 3
Annons
Postat

heh thanx

men d blir galet dÄlig ljudkvalite, finns det nÄgot sÀtt att fÄ filmen att primÀrt visas i 720p ist för 360p??

(nu mÄste man klicka in det sjÀlv)

Postat

Kul lÄt! Bra svÀng! Hade dock föredragit att texten pÄ videon stÀmde överens med texten i lÄten... förutom i refrÀngen förstÄs, dÄ hade ni kunnat fylla pÄ med sÄnt som ni har nu. Som det Àr nu tvingas man nÀsta vÀlja vilket man ska hÀnga med pÄ, texten pÄ skÀrmen eller den i lÄten.

• Gilla 1
Postat

...HÄller med föregÄende talare/skrivare. Det var svÄrt att hÀnga med bÄde att lÀsa och lyssna. Man kan ju köra tvÄ ggr. Dessutom hann jag ibland inte att lÀsa all text, men det kanske bara Àr sÄ att jag har den dÀr Äkomman "alfabet" jag lÀst om.

Postat (redigerat)

Den hÀr lÄten Àr faktiskt riktigt bra, första renodlade poplÄten hÀr pÄ forumet som jag hört, som jag sjÀlv skulle vilja lyssna pÄ. Och jag anser mig vara en pop-finsmakare, med ganska sÄ stor koll, och krÀsna smaklökar.

Skulle du "göra en Noel" och lÄta brorsan sjunga skulle det sÀkert slÄ mkt högre dock.

SÄngmelodierna Àr riktigt bra, det Àr det bÀsta med lÄten (mkt mer musik har bra "instrumentals", men förutsÀgbara, livlösa och stela sÄngmelodier, men den hÀr flyter och spritter bra, utvecklas och blir inte trÄkig) och du hittar liksom lÀgen som kÀnns lite oldskool vÀlbekant, typ 60/70, men precis nÀr man tror att det hÀr kommer lÄta snott, sÄ Àndras det och blir inte alls som man förvÀntade sig.

Kul!

Lite oldskool och newskool arrangemang, med scratches och trumpet, och lite HÄkan Hellström och Jens Lekman fÄr barn -vibb, men fraseringen och rösten lÄter lite tillgjord ibland för min smak, synd. Men jag ser typ som oseriösa grimaser framför mig.

Men det Àr sÄ svÀngigt och bra lÄt, att jag ÀndÄ kommit tillbaka tvÄ ggr för att lyssna igen. Det har nog inte hÀnt förr pÄ detta forum.

Redigerat av bonsoirjohnjohn
  • Gilla 1
Postat

SĂ„ barnslig som jag Ă€r, Ă€lskar jag tecknat đŸ„°

Bra lÄt med snygg brasshook i refr.

HÄller med om att det var svÄrt att vÀlja vilket jag skulle koncentrera mig pÄ,

text eller bilder. Blev glad av den och dÄ Àr resultatet mycket lyckat!

Postat

Haha. Klockrent! Den mÄste jag lÀnka upp. Finns texten nÄnstans?

Jag gillar rösten, whisky-rasp!

Postat (redigerat)

tack som tusan för all feedback Ä hÀrligt att vissa gilla den Ä sÄ!

och ja, jag hÄller helt med och Àr ocksÄ medveten om att det blir en massa info nÀr man kollar pÄ den, snabbt gÄr det ocksÄ, och man vet inte vad man ska koncentrera sig pÄ..

tanken Ă€r att man som vanlig dödlig (alltsĂ„ som ickemusiker eller icke-producent) ska bli intresserad av det skadade klippet i första hand och sen kanske bli intresserad av lĂ„ten 😕:rolleyes:

Redigerat av 1pabloo
Postat

😆

nÀÀe, men kanske kan lÀgga upp den nÄgon stans, typ myspacen? aldrig tÀnkt pÄ det..

Haha. Klockrent! Den mÄste jag lÀnka upp. Finns texten nÄnstans?

Jag gillar rösten, whisky-rasp!

Postat

Skön lĂ„t men videon Ă€r sĂ„dĂ€r, speciellt eftersom musikvideons uppgift Ă€r att framhĂ€va lĂ„ten. Nu har ni en video som tar fokus FRÅN lĂ„ten och Ă€r dessutom inte tillrĂ€ckligt youtube-fyndig för att slĂ„ som internetfenomen. Dessutom fĂ„r jag ingen koppling till bandet, jag vet inte vad ni heter, vilka ni Ă€r, hur ni ser ut. Det Ă€r en sak om man Ă€r Chemical brothers varpĂ„ det Ă€r ok att vara doldis och göra frĂ€cka hemliga videos men pop vill i a f jag ha ett ansikte pĂ„. Att göra en musikvideo idag behöver inte vara sĂ„ dyrt och det finns mĂ„nga kompaktkameror som har riktigt ok videomöjligheter sĂ„ jag tycker inte att det Ă€r nĂ„t att skylla pĂ„. 🙂

• 2 veckor senare...
Postat

hÄller i o f med, musikvideo e nog fel benÀmning pÄ allt....

galet videoklipp inspirerat av lÄten i bakgrunden passar no bÀttre,

just eftersom man inte fÄr reda pÄ nÄgot om bandet, blott en myspace lÀnk i slutet

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.