Jump to content
Annons

gjort en tecknad musikvideo


1pabloo

Recommended Posts

Annons

Kul låt! Bra sväng! Hade dock föredragit att texten på videon stämde överens med texten i låten... förutom i refrängen förstås, då hade ni kunnat fylla på med sånt som ni har nu. Som det är nu tvingas man nästa välja vilket man ska hänga med på, texten på skärmen eller den i låten.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

...Håller med föregående talare/skrivare. Det var svårt att hänga med både att läsa och lyssna. Man kan ju köra två ggr. Dessutom hann jag ibland inte att läsa all text, men det kanske bara är så att jag har den där åkomman "alfabet" jag läst om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här låten är faktiskt riktigt bra, första renodlade poplåten här på forumet som jag hört, som jag själv skulle vilja lyssna på. Och jag anser mig vara en pop-finsmakare, med ganska så stor koll, och kräsna smaklökar.

Skulle du "göra en Noel" och låta brorsan sjunga skulle det säkert slå mkt högre dock.

Sångmelodierna är riktigt bra, det är det bästa med låten (mkt mer musik har bra "instrumentals", men förutsägbara, livlösa och stela sångmelodier, men den här flyter och spritter bra, utvecklas och blir inte tråkig) och du hittar liksom lägen som känns lite oldskool välbekant, typ 60/70, men precis när man tror att det här kommer låta snott, så ändras det och blir inte alls som man förväntade sig.

Kul!

Lite oldskool och newskool arrangemang, med scratches och trumpet, och lite Håkan Hellström och Jens Lekman får barn -vibb, men fraseringen och rösten låter lite tillgjord ibland för min smak, synd. Men jag ser typ som oseriösa grimaser framför mig.

Men det är så svängigt och bra låt, att jag ändå kommit tillbaka två ggr för att lyssna igen. Det har nog inte hänt förr på detta forum.

Redigerat av bonsoirjohnjohn
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Så barnslig som jag är, älskar jag tecknat 🥰

Bra låt med snygg brasshook i refr.

Håller med om att det var svårt att välja vilket jag skulle koncentrera mig på,

text eller bilder. Blev glad av den och då är resultatet mycket lyckat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

tack som tusan för all feedback å härligt att vissa gilla den å så!

och ja, jag håller helt med och är också medveten om att det blir en massa info när man kollar på den, snabbt går det också, och man vet inte vad man ska koncentrera sig på..

tanken är att man som vanlig dödlig (alltså som ickemusiker eller icke-producent) ska bli intresserad av det skadade klippet i första hand och sen kanske bli intresserad av låten 😕:rolleyes:

Redigerat av 1pabloo
Link to comment
Dela på andra sajter

Skön låt men videon är sådär, speciellt eftersom musikvideons uppgift är att framhäva låten. Nu har ni en video som tar fokus FRÅN låten och är dessutom inte tillräckligt youtube-fyndig för att slå som internetfenomen. Dessutom får jag ingen koppling till bandet, jag vet inte vad ni heter, vilka ni är, hur ni ser ut. Det är en sak om man är Chemical brothers varpå det är ok att vara doldis och göra fräcka hemliga videos men pop vill i a f jag ha ett ansikte på. Att göra en musikvideo idag behöver inte vara så dyrt och det finns många kompaktkameror som har riktigt ok videomöjligheter så jag tycker inte att det är nåt att skylla på. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

håller i o f med, musikvideo e nog fel benämning på allt....

galet videoklipp inspirerat av låten i bakgrunden passar no bättre,

just eftersom man inte får reda på något om bandet, blott en myspace länk i slutet

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...