Denneo Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 Hej Ursäkta om jag har lakt i fel forum. Letade och försökte komma till rätta. Hej igen. Mitt problem är att när jag spelar in med min mickrofon ( SP B1 ) och min preamp ( VTB-1 ) Har bara detta just nu och mitt ljudkort är standard. Hur kan jag få det låta i stereo? När jag spelar in i cool edit pro så hör jag bara på vänster sida. Testade ett annnat program audiocity blev fortfarande på ena hörluran. Hur fixar jag detta problem? Tack i förhand.
Claes Holmerup Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 Det beror på att du spelar in en monokälla på ett stereospår. Spela in micken på ett monospår istället, så funkar det mycket bättre. 🙂
Denneo Postat 6 mars 2011 Trådstartare Postat 6 mars 2011 Det beror på att du spelar in en monokälla på ett stereospår. Spela in micken på ett monospår istället, så funkar det mycket bättre. 🙂 Hur gör man det då? 😄
BluesBoy Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 Kan inte Cool Edit, men finns det ingen mono/stereoknapp på respektive kanal/spår?
Claes Holmerup Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 Hur gör man det då? 😄 Har aldrig använt programmet du har, så du får nog kolla i manualen. Antagligen får du skapa ett nytt audiospår och då samtidigt välja om det ska vara ett mono- eller stereospår...
Linus Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 Hur gör man det då? 😄 Det gör du när du skapar en ny fil. File-menyn>New Välj 16 eller 24 bitar, 44kHz och mono. Gamla inspelningar kan du konvertera till mono-filer. Edit-menyn>Convert Sample Type Välj mono till höger och klicka OK.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.