Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jo, jag har en trÀlÄda med rackade NTP moduler, dock sÄ funkar inte en av limitermodulerna. Jag undrar om ngn hÀr kan hjÀlpa mig att förmedla kontakt med en servicetekniker som Àr van vid vintage-grejer. har mejlat Bo Hansén som dock tyvÀrr inte har tid och Mats pÄ Audiosupport har troligtvis inte heller tid att ta sig an den. KÀnns trist att titta pÄ den varje dag utan att kunna anvÀnda den.

TrÀlÄdan har förutom 2st Mic Amp/Limiter 179-270 och 2st Limiter 179-250B samt XLR in och ut pÄ framsidan, men varje modul kan plockas bort och skickas separat. Finns hÀr förresten nÄn som vet vad den kan vara vÀrd pÄ begagnatmarknaden? Jag har begrÀnsade resurser och tÀnker att det kanske "kostar med Àn det smakar" att laga den. Hmmm...svÄrt...

tack pÄ förhand/Farmer Boy

Annons
Postat

Hej

Har du bara schema pÄ grejerna sÄ vet jag en snubbe...........

SlÀng i vÀg ett mail och frÄga tibi@compaqnet.se och hÀlsa frÄn mig.

Postat

peterszabo-tack sÄ mycket för ditt svar.

tyvÀrr sÄ kan jag inte hitta schematics för sjÀlva limitern, för micampen dÀremot finns det att hitta pÄ nÀtet. kanske kan man hitta om man vet var man ska leta. den hÀr snubben du talar om, kan du berÀtta mer om honom? hemsida eller liknande?

farmer boy

Postat

Han bor i Trelleborg och han har tidigare jobbat för Hamond elorglar som tekniker. (B3 och B4)

Servar Mixerbord och preamps till de flesta studios hÀr nere i SkÄne men nÄgon hemsida har han inte.

Killen Àr otroligt duktig och vet vad han sysslar med. Skicka ett mail och frÄga om det Àr nÄgot han kan fixa

Elof (oregistrerad)
Postat

Peter Karlsson, Oakland media i sthlm. Lagar allt Ät alla, tar ocksÄ hand om reparationer för deluxe musik i sthlm.

peter@oakland.se

590kr/h om jag inte minns fel.

Det gÄr sÀkert att fÄ billigare hos nÄgon annan, men inte snabbare.

Jag har haft vÀldigt dÄliga erfarenheter av att skicka ivÀg saker pÄ lagning till folk som man tror att man kÀnner, eller folk man tror verkar reko.

Saker som aldrig har kommit tillbaka. Det hÀnder inte med kÀnda namn som har ett rykte att upprÀtthÄlla.

Postat

Tack Elof och Peter,

Peter, tack för ditt detektivarbete! Detta schema Ă€r dock till den fungerande micamp/limiter modulen jag har, jag skickade med denna nĂ€r jag försökte fĂ„ den fixad av en firma hĂ€r pĂ„ ÖstgötaslĂ€tten men den var inte till stor hjĂ€lp för dem och de gick bet pĂ„ att fixa den. Limitermodulen heter 179-250B och schema till den har aldrig sett pĂ„ nĂ€tet. Ska skicka mejl till dessa 2 herrar och se vad de sĂ€ger.

Elof, har sjÀlv haft samma dÄliga erfarenheter som du sÄ jag Àr lite försiktig just dÀrför.

Farmer Boy

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.