Jump to content
Annons

Ny produktiv medlem söker samarbeten!


Carl Wendt

Recommended Posts

Hej allihopa!

Jag är en 23 år gammal kille från stockholm med en bakgrund inom black och death metal (vem höll inte på med metal i ungdomen? =), har mest spelat i band och med datorn på min höjd mixat lite porta-inspelad metal eller gjort chiptunes i trackerprogram. Jag lade ned med musik, men för ett år sedan visade en polare mig Reason och då blev jag helt såld. Jag började pula lite med det och blev sakta men säkert uppslukad av musikskapandet. För ett halvår sedan skaffade jag mig logic och nu är det ännu roligare 😄

Min ambition (drömma får man väl?) är att kunna leva på att göra musik någon gång i framtiden, varför jag inriktat mig mot att göra musik med ett kommersiellt sound. Jag letar efter någon att samarbeta med, det jag söker är en artist/sångare som behöver hjälp med arrangemang, topline, produktion mixning osv.

Jag har laddat upp några låtar jag har gjort, mer eller mindre färdiga, på http://soundcloud.com/carlwendt

De är inte lagda i någon speciell ordning, så jag listar lite snabbt upp olika för att klargöra lite:

1. pop - ett icke-toplinat spår som är ämnat att låta som de flesta radiolåtar fast lite mer dansigt och hårt

2. Anders Hedenström & Monica Sperens - Ekolod -

här står jag enbart för produktion och mixning

3. 80's generation - en "färdig" låt med ett väldigt elektroniskt sound, gjord i reason

4. Stay with me - också med vocals, gjord samtidigt som 80's generation. De båda mixarna är ganska oproffsiga men jag vill visa att jag kan skriva melodier

4. GARILLAH & Abslide - Take You Out - En typisk radio-houselåt. Alla med namnet "GARILLAH" är houselåtar. Just denna låten lämnar kanske lite att önska vad gäller mixning av basfrekvenser, men det är den enda houselåten som jag har toplinat (min röst är inte sådär super-trovärdig så en slinga fick räcka)

5. 2321 - lite annorlunda låt gjord av ljudklipp jag kommit över. Väldigt mycket "lofi-electro". som ett lite ösigare kleerup kanske.

6. GARILLAH - Home Soon är en lite ösigare moll-låt med mycket piano, "i can fly 2011" är en gladare pianolåt

Jag är öppen för många olika sorters samarbeten, jag älskar att göra musik och är inte låst till något elektroniskt sound, även om det förstås är lite svårt för mig att i nuläget spela in riktiga trummor i mitt vardagsrum. Om någon av er vill samarbeta så vore det roligt, tills vidare kommer jag att fortsätta spotta ur mig låtar på måfå här på forumet 🙂

MVH

/Carl

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...